دکتر احسان آقابابائی به عنوان رئیس شبکه دامپزشکی مهریز منصوب شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مراسم تودیع و معارفه رئیس شبکه دامپزشکی مهریز با حضور مدیرکل دامپزشکی استان، معاون فرماندار مهریز و جمعی دیگر از مسئولین این شهرستان در محل جهاد کشاورزی مهریز برگزار و ضمن تقدیر از زحمات و تلاش های دکتر مهدی مطیعی رئیس سابق شبکه دامپزشکی مهریز، دکتر احسان آقابابائی به عنوان رئیس در این سمت منصوب شد.
علي‌اكبر حدادزاده مدیرکل دامپزشکی استان در این مراسم اظهار داشت: نشانه‌گذاري لاشه‌هاي دام تحولي عظيم در عرضه گوشت سالم و بهداشتي در استان است.
وي افزود: گوشت يكي از فرآورده‌هاي غذايي ارزشمند است و سلامتي آن، سلامتي جامعه را به دنبال خواهد داشت بر همين اساس توجه به سلامت اين فرآورده بايد در دستور كار ادارات مربوطه قرار گيرد.
حدادزاده با تاكيد بر اينكه عرضه گوشت سالم و بهداشتي حق مردم است، عنوان داشت: از شهرداري‌ها انتظار مي‌رود در اين زمينه حمايت بيشتري داشته باشند.
وي با اشاره به اينكه بايد براي سلامت جامعه هزينه كرد، گفت: در طرح نشانه‌گذاري لاشه‌هاي دام در كشتارگاه‌هاي دام استان يزد، علاوه بر مهر بهداشتي دامپزشكي بر روي گوشت، برچسب بهداشتي كه داراي مشخصات و اطلاعاتي از جمله تاريخ توليد، تاريخ انقضا، نام كشتارگاه، كد كشتارگاه، كد پروانه بهداشتي بهره‌برداري است نيز بر روي لاشه الصاق خواهد شد.
حدادزاده يادآور شد: اين طرح در دو فاز و در چهار شهرستان يزد، مهريز، تفت و صدوق از ابتداي سال جاري به اجرا در آمده است.
وي بيان داشت: در فاز بعدي اجرا، علاوه بر گسترش اين طرح در برخي ديگر از شهرستان‌ها، مراحل تكميلي عرضه بهداشتي لاشه از جمله پيش‌سرد مورد توجه قرار خواهد گرفت.
حدادزاده همچنين از راه‌اندازي و آغاز به كار 13 خودروي حمل گوشت در استان يزد ظرف يك‌ماه آينده خبر داد و افزود: با توجه به وضع نامطلوب توزيع گوشت بين كشتارگاه‌ها و مراكز عرضه گوشت، ظرف يك‌ماه آينده 13 خودروي تحويل گرفته شده كه مجهز به سردخانه و سيستم‌هاي بهداشتي و نگهداري گوشت هستند، آغاز به كار خواهند كرد.
وي ادامه داد: هم‌اكنون يك كشتارگاه دام و پنج كشتارگاه طيور در استان يزد وظيفه توزيع گوشت مورد نياز مردم به مراكز عرضه را بر عهده دارند.