صبح امروز با حضور فرماندار ، مدیر کل بهزیستی استان و جمعی از مدیران اجرایی شهرستان مهریز طرح کشوری مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج در شهرستان مهریز به طور رسمی آغاز گردید .

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریزابتدادر این آیین  سید محمد رستگاری فرماندار شهرستان مهریز ضمن تشکر از سازمان بهزیستی به دلیل فعالیت های خود خصوصاً در حوزه پیشگیری ، اجرای طرح مشاوره ژنتیک را در شهرستان مهریز بعنوان دومین شهرستان استان تبریک گفته و اظهار داشت طرح ذکر شده یکی از طرح های پیشگیرانه و مهم است که انشاا... نتایج آن را در عمل مشاهده خواهیم نمود .

در ادامه دکتر عفتی مدیر کل سازمان بهزیستی استان به بیان طرح و اینکه علوم مختلف در حال پیشرفت هستند و مباحث ژنتیک نیز از این قاعده مستثنی نیست اظهار داشتند امروزه می توان با دست آورد های علم ژنتیک جلوی بسیاری از معلولیت های مادرزادی را گرفت . راه اندازی این طرح در شهرستان مهریز بعنوان دومین شهرستان مشمول طرح استان را نتیجه پشتکار و حمایت مسئولین شهرستان دانست و ابراز امیدواری کرد با جذب اعتبارات لازم بتوان این طرح را در سراسر استان گسترش داد .

مرکز مشاوره ژنتیک شهرستان مهریز نیز در راستای تفاهم نامه سازمان ثبت اسناد و سازمان بهزیستی استان در مرکز توانبخشی شهدای هفتم تیر اداره بهزیستی راه اندازی گردیده و همه روزه در ساعات اداری با بکارگیری مشاوران متخصص به زوجین در شرف ازدواج مشاوره ژنتیک ارائه می دهد .