با حضورنماینده حوزه انتخابیه مهریز در مجلس:

دومین مجمع سلامت شهرستان مهریزبرگزار شد

دومین مجمع سلامت شهرستان مهریز با شعار اجتماعي شدن سلامت يك ضرورت نه يك انتخاب در محل سالن اجتماعات شهيد رجايي فرمانداري مهريز برگزار شد .

دومین مجمع سلامت شهرستان مهریز با شعار اجتماعي شدن سلامت يك ضرورت نه يك انتخاب در محل  سالن اجتماعات شهيد رجايي فرمانداري مهريز برگزار شد .

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز،چهارشنبه نوزدهم دي ماه دومین مجمع سلامت شهرستان با حضور نماينده حوزه انتخابيه مهريز در مجلس شوراي اسلامي ، امام جمعه و فرماندار شهرستان ،رييس دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي(ره) يزد،معاون درمان وبرخي از مسئولين شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداري مهريز برگزار شد .

در اين جلسه محمدرضا صباغیان بافقی  بابیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است گفت: 60 درصد از مردم شهرستان از عارضه چاقی رنج می‌برند و به همین دلیل دچار بیماری و امراض مختلف شده‌اند. نماینده حوزه انتخابیه مهریز همچنین با اشاره به احادیث و روایات بزرگان دین خاطرنشان کرد: با توجه به احادیث و روایات به اهمیت رابطه سلامتی با سبک زندگی اسلامی و تغذیه سالم واقف می‌شویم. یکی از مواردی که بزرگان دین بر آن تأکید کرده‌اند، موضوع محدود کردن تغذیه روزانه به دو وعده غذایی صبحانه و شام است که در حال حاضر در برخی از کشورها ازجمله ترکیه این شیوه تغذیه رعایت می‌شود؛ اما در ایران روزانه سه وعده‌غذای سنگین مصرف می‌شود که بسیار به بدن و دستگاه گوارش و قلب آسیب وارد می‌کند و مولد بیماری است.

وی در پاسخ به درخواست رئیس بیمارستان مهریز از نماینده برای پیگیری تأمین تخصیص بودجه از سوی وزارت بهداشت گفت: علیرغم پیگیری‌های انجام‌شده، وزارت بهداشت به دلیل کمبود بودجه و مخارج زیاد نمی‌تواند درزمینهٔ تخصیص بودجه همکاری کند. سياستهاي حوزه بهداشت و درمان باید در جهت  پیشگیری از وقوع بیماری‌ها باشد

صباغیان بافقی با استقبال از پیشنهاد مبنی بر استفاده از ظرفیت حسینیه‌ها برای فعالیت‌های ورزش در طول سال گفت: حوزه بهداشت و درمان در کنار پیگیری موضوع تجهیز و توسعه بیمارستان تخصیص بودجه به بخش بهداشت و درمان، به موضوع ورزش در شهرستان ورود کنند و می‌توانند پرچم‌دار توسعه سلامتی و ترویج ورزش در بین مردم نیز باشد.

لازم به توضیح است مجمع سلامت در هر شهرستان با مشارکت مردم و مسئولین، معتمدین، روحانیون و نخبگان، ورزشکاران و هنرمندان، سمن‎ها و فعالان سلامت، با محورهای مشارکت همگانی برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت، مسئولیت همه افراد جامعه و بخش‎های مختلف توسعه در حوزه سلامت، فرهنگ‎سازی و تامین حمایت‎های قانونی از مبانی اصلی نهادینه‎سازی مسئولیت‎پذیری و پاسخگویی اجتماعی برای سلامت تشکیل می‎شود.