دوره آموزشی یک روزه اعضای هیئت اجرایی ستاد انتخابات در مهریز برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، مصطفی سالاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد  در دوره آموزشی یک روزه مرتبط با نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ویژه اعضای هیئت اجرایی ستاد انتخابات حوزه انتخابیه مهریز، بافق، ابرکوه، بهاباد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که ستاد انتخابات کشور نسبت به آن برنامه‌ریزی خاصی انجام داده، بحث آموزش عوامل اجرایی است.
 وی گفت: امکانات و زیرساخت‌های برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه با مشارکت حداکثری و حضور آگاهانه مردم فراهم شده است.
وی افزود: برای همه اعضای هیئت‌های اجرایی در سطح کشور بیش از 40 ساعت دوره آموزش پیش‌بینی شده که طبق بخش‌نامه‌ها این مواد شامل مواد آیین‌نامه اجرایی و امور مربوط به روز اخذ رای است.
سالاری با اشاره به مکانیزه شدن انتخابات در سال‌های آینده یادآور شد: امسال به طور آزمایشی در 10 درصد حوزه‌های انتخابیه رأی‌گیری به صورت تمام مکانیزه انجام خواهد شد.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری انتخابات با سلامت کافی هم‌چون دوره‌های گذشته عنوان کرد: در حال حاضر برگزاری انتخابات از حساسیت خاصی برخوردار است بر همین اساس باید ضمن بسترسازی مناسب در راستای مشارکت عمومی و گسترده ملت و انتخاب افراد اصلح و کارآمد، دشمنان ایران اسلامی را از رسیدن به اهداف شوم خویش ناامید گردانیم.
فرماندار مهریز نیز در این نشست بر تعامل شهرستان‌های بافق، ابرکوه، خاتم و بهاباد با شهرستان مهریز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه تاکید کرد.
مهدی کیانی‌مقدم اظهار داشت: سیاست‌هایی که دولت در زمینه انتخابات در نظر گرفته است، شامل قانونمداری، امانتداری، عدالت‌محوری و مشارکت حداکثری مردم و هدف نهایی حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای است که به امید خدا محقق خواهد شد.
وی تلاش برای برگزاری انتخاباتی سالم، پرشور و قانونمند را وظیفه اصلی هیئت‌های اجرایی انتخابات عنوان کرد و افزود: این در حالی است که دشمن تمام همت و تلاش خود را برای ایجاد احساس یاس و نارضایتی در مردم و کاهش مشارکت آنان در انتخابات مصروف داشته است.
کیانی‌مقدم تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های دشمن از یک سو و الگو گرفتن انقلاب‌های مردم منطقه از انقلاب اسلامی ایران از سوی دیگر حساسیت‌های انتخابات 12 اسفندماه را در مقایسه با سایر انتخابات برگزار شده در دوره‌های گذشته افزایش داده است.
شرکت‌کنندگان در این دوره آموزشی با قوانین و مقررات انتخابات، حفاظت اسناد، گفتار و تخلیه تلفنی، آشنایی با آیین‌نامه اجرایی و فرم‌های انتخابات، هم‌چنین فرآیند برگزاری انتخابات رایانه‌ای آشنا شدند.