در نوروز92 / یک میلیون و هفتصد هزار نفر از مهریز بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، دبیر ستاد تسهیلات مسافران نوروزی مهریز گفت: یک میلیون و هفتصد و سی و دو هزار نفر در ایام تعطیلات نوروز از شهرستان مهریز بازدید کردند.
علی اصغر صمدیانی با بیان اینکه شرایط خاص جغرافیایی و آب و هوای معتدل کوهستانی این شهرستان در حاشیه کویر و قابلیتهای تفریحی و گردشگری آن از جمله چشمه زیبای غربالبیز، منطقه تفریحی کوهریگ و آثار باشکوه تاریخی خشتی باعث شد تا امسال نیز همچون سال های گذشته شهرستان مهریز، باغ شهر استان یزد، پذیرای تعداد زیادی از گردشگران داخلی و خارجی باشد افزود: از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته همزمان با آغاز سفرهای نوروزی تا پایان سیزده به در ۱۷۳۲ هزار نفر از روستاهای ییلاقی، تفرجگاه ها، مناطق و آثار دیدنی و گردشگری شهرستان مهریز بازدید کردند.
وی تصریح کرد: یکی از تفرجگاههای تاریخی و طبیعی مهریز ، چشمه زیبا و محوطه باستانی غربالبیز با دارا بودن مناظر زیبا، امسال در روز ۱۳ فروردین میزبان ۴۵۰۰۰ نفر و در مجموع تعطیلات ۱۲۱۴۲۰ نفر مسافر و گردشگر بود.
وی عنوان کرد: محوطه باستانی غربالبیز شهرستان مهریز ، متعلق به ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد در فهرست آثار ملی کشور هم به ثبت رسیده است .
دبیر ستاد تسهیلات مسافران نوروزی با بیان اینکه کوهریگ یکی از اماکن طبیعی گردشگری این شهرستان در طول سال میزبان مسافران زیادی است که برای تفریح و ورزش به این منطقه زیبا سفر می کنند افزود: امسال در سیزدهمین روز از فروردین ماه، کوه ریگ میزبان ۲۸۵۰۰ بازدید کننده بود و در مجموع ۵۴۱۶۰ نفر در کل ایام تعطیلات امسال این اثر طبیعی و کم نظیر را که طی هزاران سال بر اثر وزش باد و جمع شدن توده های عظیم ریگ کنار یک کوه به وجود آمده است دیدن کردند.
صمدیانی همچنین از بازدید ۷۲۳۴ نفر در سیزدهم فروردین و ۲۷۳۸۵ نفر در کل تعطیلات نوروز از باغ تاریخی و جهانی پهلوان پور که در نوع خود در کل منطقه کم نظیر است خبر داد و افزود: این باغ زیبا و دلگشا در ایام تعطیل نوروز تفرجگاه بسیاری از خانواده‌ها و مسافرین نوروزی بود.
وی همچنین از اسکان ۱۳۶۲۷ نفر در مدارس و اماکن اقامتی شهرستان در کل تعطیلات خبر داد و گفت: در مجموع ایام تعطیلات روستاهای ییلاقی مهریز بالاترین آمار را از نظر جذب گردشگر به خود اختصاص داده است.
گفتنی است سال گذشته یک میلیون و ۵۷۳هزار و ۴۲۵ نفر از مسافران و میهمانان نوروزی از بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، روستاهای ییلاقی، تفرجگاه‌ها، پارک‌های شهری و روستایی مهریز بازدید کردند و یا در اماکن اقامت و اسکان داده شدند.