رییس مرکز فوریت های سلامت محیط و کار وزارت بهداشت ، درمان و و آموزش پزشکی بعد از بازدید از  پاسگاه شهید مدنی و گفتگو با مسئولین بهداشت  شهرستان در نشستی  با فرماندار مهریز  گفت: کنترل و کاهش مصرف دخانیات جزو اولویت های این وزارتخانه در سالجاری است .
محراب آقا زاده روز چهارشنبه در این نشست افزود: از راه های مهم برای تحقق کنترل و کاهش دخانیات موضوع بهداشت محیط و حرفه ای است که باید با همکاری مردم و دستگاه های مختلف اجرایی شود .
این مسوول اظهار کرد : برای کاهش مصرف مواد خانی به یک کار و فعالیت جدی و همگانی و بخصوص در حوزه فرهنگی و آگاه سازی به عموم مردم و خانواده ها نیاز است .
آقازاده خاطرنشان کرد : پیشگیری از شیوع استمال مواد مخدر و دخانی بسیار دارای اهمیت و نقش مهمی در کاهش اثرات سوء آن دارد و باید همه برای حل آن اقدام جدی کنند .
همچنین در این جلسه رییس دبیرخانه کنترل دخانیات کشور گفت: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای کنترل استعمال مواد دخانی برنامه های جدی را مد نظر دارد .
خدیجه فریدون محصلی افزود: همه افراد و مسوولان باید خود را در قبال اجرای شدن برنامه های این وزارتخانه در تحقق برنامه ها و کاهش آسیب ها مسوول بدانند .
همچنین رییس شبکه بهداشت و درمان فرماندار مهریز در سخنانی به ارائه گزارش در خصوص وضعیت این شهرستان در خصوص مواد دخانی و راه های مقابله با آن اشاره کردند .
رییس مرکز فوریت های سلامت محیط و کار وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پزشکی در این سفر از چند محل کار در شهرستان مهریز دیدن کردند .