دومین جلسه شورای اقامه نماز استان یزد به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در محل اردوگاه امام جعفر صادق (علیه السلام) منشاد یزد با حضور اعضا تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز و نقل از ستاد اقامه نماز استان در اين جلسه حجت الاسلام و المسلمین حبیبیان مدیر ستاد اقامه نماز استان یزد ضمن خیرمقدم و تشکر از اعضای شورا مصوبات جلسه قبلی را قرائت و سپس هر یک از اعضا گزارشی از عملکرد خود را در این خصوص ارائه نمودند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان در ادامه به مشکل کمبود فضای مساجد در مجتمع های مسکونی به ویژه آپارتمان های 2000 واحدی در بلوار شهید مدرس اشاره نمود ،که مقرر شد کارگروه نیازسنجی در این زمینه تشکیل گردد.

جناب آقای رضایی معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استانداری نیز تفاهم نامه های فی مابین ستاد و دستگاه های اجرایی در سطح وزارتخانه ها را بسیار مفید و راهگشا دانستند و همه دستگاه های اجرایی استان را بر رعایت دقیق این تفاهمنامه توصیه نمودند. ایشان  نقش صدا و سیما در تهیه و پخش برنامه های مرتبط با نماز را بی بدیل دانستند و در خصوص فرهنگ سازی به ویژه جهت جذب نوجوانان و جوانان به نماز و مسجد، تشویق ائمه جماعت، خادمین، هیئت امنای موفق پیشنهاداتی را ارائه نمودند.

در ادامه جلسه حضرت آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تشکر از اعضای شورا با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از متولین امر خواستند اولویت را به معنویات بدهند، آموزش و پرورش نیز در بعد معنویت فعالیت نماید زیرا ایمان مقدم بر علم است.

در پایان مقرر شد:

- جلسه بعدی شورای اقامه نماز همزمان با نماز صبح در یکی از مساجد یزد تشکیل گردد.

- ائمه جماعات در ماه مبارک رمضان در مساجد اعلام نمایند نماز جماعت صبح بعد از ماه مبارک نیز ادامه دارد.

- صدا و سیمای مرکز استان در خصوص نماز صبح مساجد برنامه ریزی و تبلیغ نمایند.

- فعال نمودن NGO های جوانان برای ترویج و تبلیغ نماز صبح مساجد.

در پایان جلسه ، نماز مغرب و عشا به امامت حضرت آیت الله ناصری در محل اردوگاه اقامه شد.