در جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز مطرح شد؛

مباحث فرهنگی را به درستی برای نسل جدید تبیین کنیم

مباحث فرهنگی را به درستی برای نسل جدید تبیین کنیم/ آگاهی بخشی نسبت به فضای مجازی ضروری است/ ارائه روش های نوین برای جذب نوجوانان و جوانان به کتابخوانی اهمیت دارد / ۱۳ آبان سند وحدت و همبستگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است / برنامه ریزی منسجم جهت برگزاری مراسم بزرگداشت سیزدهم آبان در شهرستان تدوین شود
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، صبح امروز دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی مهریز به ریاست امام جمعه، فرماندار و اعضای شورا برگزار شد.
حجت الاسلام محی الدینی، امام جمعه مهریز در این جلسه گفت: نسل جدید ذات و فطرت پاکی دارد اما متاسفانه به دلیل کم کاری متولیان دینی و فرهنگی، به حال خود رها شدند و باید از فرصت هایی که در اختیارمان قرار می گیرد به درستی استفاده کرد.
امام جمعه مهریز با تاکید بر اهمیت سخنان مقام معظم رهبری در زمینه جهاد تبیین عنوان کرد: در زمینه جهاد تبیین در فضای مجازی متاسفانه عملکرد ضعیفی داشتیم و آگاه سازی مردم در این زمینه با وجود شرایطی که به علت کرونا در فضای مجازی فراهم شده بود، به شدت ضعیف و نامناسب بود.
حجت الاسلام محی الدینی در بخش دیگر از سخنان خود از اهمیت روز ۱۳ آبان گفت و تاکید کرد: سیزدهم آبان سند وحدت و همبستگی ملت ایران در برابر استکبار جهانی است و مراسم بزرگداشت این روز در شهرستان متفاوت تر از سال های قبل برگزار شود.
وی با اشاره به فرا رسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، ترویج کتابخوانی را در اعتلای فرهنگ عمومی بسیار موثر دانست و گفت: اگر افراد با کتاب انس یابند، سطح زندگی خود را ارتقا می‌دهند.
همچنین فرماندار مهریز در ادامه گفت:
دشمنان از فضای مجازی برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کنند و آگاهی بخشی نسبت به این فضا ضروری است.
وی گفت : حوادث اخیر نشان می دهد که در برخی از حوزه ها غفلت شده و آنچنان کارهای زیربنایی انجام نشده باید اشکالات و نقاط ضعف ما در این حوزه ها بررسی و با یک برنامه مدون و مستمر آن را برطرف کنیم.
مقام عالی دولت در مهریز کتاب خوانی را از شاخص های رشد فرهنگی جامعه دانست و بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی موجب افزایش آگاهی، توسعه فرهنگی جوامع می‌شود و از انواع آسیب‌های اجتماعی پیشگیری می‌کند.
دهقان بنادکی بر ضرورت ارائه روش‌های نوین برای جذب جوانان و نوجوانان به کتابخوانی تاکید کرد و گفت: باید برای اقشار مختلف کتاب مناسبی را پیدا کرد و به آنها معرفی کرد تا تمام اقشار مختلف جامعه به بحث کتاب و کتابخوانی بیش از گذشته اهمیت دهند.
فرماندار مهریز افزود : ۱۳ آبان روز سمبل استکبارستیزی مردم علیه آمریکاست و هرچه زمان بگذرد، چهره واقعي آمريكا بيشتر آشكار تر مي شود و همه به ظلم آمريكاي جنايتكار بيشتر واقف مي شوند.
وی در پایان خواستار برنامه ریزی لازم،منسجم و متفاوت تر از سال های قبل برای مراسم بزرگداشت ۱۳ آبان در شهرستان شد.