در بیمارستان مهریز صورت پذیرفت؛ انجام اولین عمل تعویض مفصل شانه استان

به گزارش روابط عمومی بیمارستان فاطمه الزهرا(س) شهرستان مهریز، دكتر مسعود مهدي‌نژاد، متخصص ارتوپدي كه براي نخستين بار در استان يزد عمل جراحي تعويض مفصل شانه را در بيمارستان فاطمه الزهراي مهريز انجام داد در گفت‌وگوي اختصاصي با خبرنگار فارس اظهار داشت: اين عمل بر روي يك مرد 60 ساله انجام شد كه به علت تصادف دچار خرد شدگي شديد سر استخوان بازوي دست راست شده بود و احتمال آسيب شرياني نيز در آن وجود داشت.
وي افزود: پس از مراجعه به چند بيمارستان در استان يزد، جراحي در بيمارستان تهران به وي توصيه شده بود كه پس از معرفي بنده توسط يكي از همكارانم به خانواده بيمار، اين عمل را قبول كردم و با توجه به كامل بودن امكانات عمل جراحي شانه در بيمارستان فاطمه الزهراي مهريز، بيمار در اين بيمارستان بستري شد و پس از جراحي دو ساعته عمل با موفقيت صورت پذيرفت.
وي در مورد وضعيت بيمار گفت: سر استخوان بيمار ديگر قابل نگهداري نبود و يك حالت «همي آرتروپلاستي» يا تعويض سر مصنوعي انجام شد.
دكتر مهدينژاد افزود: عمل كاملا موفقيت‌آميز بود و در حال حاضر وضعيت عمومي بيمار رضايت‌بخش است و مهم‌تر از همه اين است كه پس از طي مدت زمان يك ماه و نيم، حركت شانه چپ براي بيمار امكان‌پذير و بدون درد خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: اين عمل با توجه به عمر 20 تا 25 سال مفاصل مصنوعي، براي سنين بالا مورد استفاده قرار مي‌گيرد و براي بيماران جوان توصيه نمي‌شود.
مهدينژاد افزود: تعويض مفصل شانه تاكنون در استان‌هاي محدودي در كشور از جمله تهران، آذربايجان شرقي، فارس، كرمان، قم و چند استان ديگر انجام پذيرفته است.
وي در توصيه‌اي به اينگونه بيماران گفت: بيشتر اعمال جراحي شانه در استان يزد به دليل وجود تجهيزات مورد نياز قابل انجام است.
دكتر مهدي‌نژاد از كاركنان بيمارستان فاطمه الزهراي مهريز به خاطر همكاري با اين كادر پزشكي براي انجام عمل جراحي شانه كه مدت زمان زيادي به طول ميانجامد، قدرداني كرد.