در دیدار بخشدار مرکزی مهریز و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد که ظهر شنبه سوم مردادماه در محل اداره کل کتابخانه‌ استان برگزار شد، مقرر شد با همکاری این دو مجموعه کتابخانه دهستان گردکوه از توابع شهرستان مهریز در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی شود
"سیدعباس طباطبایی" بخشدار مرکزی مهریز در این دیدار با اشاره به جمعیت بالا و مهاجرپذیری دهستان گفت: این دهستان علیرغم وجود ظرفیت‌های مناسب فرهنگی، فاقد کتابخانه مطلوب است و امیدواریم با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و مجموعه مسئولان شهرستان مهریز، این نیاز مهم فرهنگی و اجتماعی مردم این منطقه مرتفع شود.
وی در خصوص راه‌اندازی کتابخانه در دهستان تنگ‌چنار نیز گفت: این دهستان نیز علیرغم ساختار جمعیتی خوب و دارا بودن ۱۰ روستا در محدوده خود، فاقد کتابخانه است و تلاش خواهیم کرد در مرحله بعد، با اختصاص ساختمان و تأمین نیروی انسانی موردتیاز، یک باب کتابخانه مناسب در این منطقه نیز راه‌اندازی شود.
"رقیه دوست فاطمی‌ها" مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد نیز در این دیدار با اشاره به موانع متعدد بر سر راه احداث ساختمان‌های جدید کتابخانه‌ای اظهار داشت: در حاضر به دلیل عدم وجود بودجه‌ موردنیاز برای ساخت کتابخانه در اکثر نقاط کشور‌، احداث ساختمان جدید در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور وجود ندارد و این موضوع به خصوص در حوزه کتابخانه‌های روستایی بیشتر مورد تأکید است.
وی ادامه داد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی آمادگی دارد در هریک از روستاهای دارای جمعیت بیش از ۱۵۰۰ نفر و واجد ساختمان مناسب و مطلوب و همچنین نیروی انسانی توانمند، کتابخانه روستایی دایر نماید و خدمات کتابخانه‌ای به مردم آن روستاها ارائه کند.
دوست‌ فاطمی‌ها در پایان خواستار تأمین بخشی از هزینه‌های جاری کتابخانه‌های روستایی مهریز از محل اعتبارات فرهنگی دهیاری‌ها شد.
گفتنی است، در پایان این دیدار مقرر شد طرح توجیهی احداث کتابخانه دهستان گردکوه برای دریافت مجوزهای لازم، توسط بخشداری مرکزی مهریز تهیه و به اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد تحویل شود.