به گزارش روابط عمومی فرمانداري مهريز و نقل از آموزش و پرورش شهرستان با تلا‌ش و همت آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش مهریز در راستاي ارج نهادن  به معلمين پرتلا‌ش طي مراسمی که در محل سالن اجتماعات فرمانداری مهریز با حضور فرماندار، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد و مدیر آموزش و پرورش مهریز برگزار شد از دبيران تلا‌شگر پیش دانشگاهی مهریز  تجليل به عمل آمد.

فرماندار مهریز در این مراسم ضمن خيرمقدم و عرض خسته نباشيد  به دبيران تلا‌شگر و ممتاز پیش دانشگاهی  گفت: همه دبيراني كه در سطح آموزش و پرورش در امر تعليم و تربيت فعاليت مي كنند، تلا‌شگرندو دستيابي دانش آموزان به درجات بالا‌ي علمي و موفقيت در عرصه هاي مختلف جامعه خود گواهي  بر اين مدعاست .

سید محمد رستگاری با تقدیر از تلاش دبیران در کسب رتبه های برتر کنکور سراسری به برنامه های فرمانداری شهرستان اشاره نمود و افزود: در سند توسعه شهرستان نقش ویژه ی آموزش و پرورش به خصوص حوزه پیش دانشگاهی دیده شده است که در تصمیم گیریهای کلان شهرستان به کارخواهد رفت.

وی با اشاره به آسیبهای اجتماعی جامعه خواستار توجه بیشتر فرهنگیان به مباحث اضطراب، افسردگی کمرویی و عدم قدرت نه گفتن در دانش آموزان شد و از دبیران خواست در کنار مباحث آموزشی به این مسائل نیز توجه ویژه داشته باشند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم با تقدیر از توجه ویژه فرماندار شهرستان به آموزش و پرورش گفت: دوره پیش دانشگاهی مقتدرانه و با عزت مسیر آموزش و پرورش را طی می کند و زحمات دبیران این مقطع بر همگان روشن و مبرهن است.

محمود زارع با اشاره به اینکه در حوزه پیش دانشگاهی نقش دانش آموز، خانواده ، آموزش و پرورش و وزارت علوم از جهات مختلف مهم و قابل بررسی و تامل است افزود: هرچه توانمندی دانش آموز بیشتر باشد اقتدار آموزش و پرورش نیز بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری در سطح کشور گفت: حفظ رتبه و جایگاه استان در کنکور مهم تر از رسیدن به رتبه است که در این راستا نقش دبیران کاملا مشهود است.

مدیر آموزش و پرورش مهریز نیز در این مراسم با تقدیر از زحمات بی وقفه دبیران تلاشگر پیش دانشگاهی شهرستان به نقش آنها در موفقیت دانش آموزان در رسیدن به رتبه های برتر کنکور سراسری اشاره نمود.

سید علی کارآموز ضمن تقدیر از فرماندار شهرستان در برگزاری این مراسم تکریم فرهنگیان و دبیران عزیزی که نقش اساسی در حوزه برونداد آموزش و پرورش یعنی پیش دانشگاهی دارند را از مهم ترین اهداف برگزاری این جلسه عنوان نمود .

رضا زارع بیدکی کارشناس مسئول آموزش متوسطه مدیریت نیز در این مراسم   موفقيت دانش آموزان را حاصل تلا‌ش  خستگي ناپذير  دبيران ایثارگر پیش دانشگاهی عنوان نمود و افزود:  اميدواريم در سالجاري نيز مانند سال گذشته با تلا‌ش و كوشش خود بيش از پيش زمينه موفقيت دانش آموزان را فراهم سازيد.

گفتنی است: سه نفر از همکاران به نمایندگی از دبیران مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود در مورد حوزه پیش دانشگاهی را بیان نمودند.