خیرین، صنعتگران و کارآفرینان مهریز ۲۲۰ میلیارد تومان برای احداث ، تعمیر و تجهیز مدارس در شهرستان متقبل شدند/ ابتکار ساخت چند باب مغازه در مهریز برای تامین هزینه‌های جاری مدارس

استاندار یزد با بیان اینکه هیچ باقیات صالحاتی بالاتر و ارزشمندتر از مدرسه سازی نیست، گفت: خیرین، صنعتگران و کارآفرینان شهرستان مهریز مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان را برای احداث ۱۱ مدرسه متقبل شدند و پیگیری عملیات نوسازی و تجهیز ۱۱ مدرسه دیگر این شهرستان را نیز به عهده گرفتند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری یزد؛ دکتر مهران فاطمی در مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان مهریز که با حضور خیرین، صنعتگران و کارآفرینان برگزار شد، اظهار کرد: سفر به شهرستان‌های استان را در دستور کار قرار داده‌ایم و در همین راستا یکی دیگر از جلسات ثابت در شهرستان‌ها، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که در راستای حل و فصل مشکلات صنعتگران برگزار می‌شود.

وی از آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و حیاتی ترین دستگاه اجرایی در کشور نام برد و گفت: بدون شک هیچ باقیات صالحاتی بالاتر و ارزشمندتر از مدرسه سازی نیست و مهمترین سرمایه و ثروت کشور نیز دانش آموزان هستند.

دکتر فاطمی با بیان اینکه خیرین، صنعتگران و کارآفرینان شهرستان مهریز مبلغ ۲۲۰ میلیارد تومان را برای احداث ۱۱ مدرسه متقبل شدند، گفت: همچنین خیرین و صاحبان صنایع پیگیری عملیات بهسازی، نوسازی، تعمیر و تجهیز ۱۱ مدرسه دیگر این شهرستان را برای بهبود زیرساخت های حوزه آموزش و پرورش جهت ارائه خدمات فراگیر به شهروندان به عهده گرفتند.

عالی ترین مقام اجرایی استان یزد در ادامه عنوان کرد: در این نشست مقرر شد آموزش و پرورش زمینه احداث چندین باب مغازه در زمین های افتاده و بلااستفاده واقع در مجاورت محورهای مواصلاتی پر تردد و با قابلیت کسب و کار را توسط خیرین و صنعتگران ایجاد کند.

وی ادامه داد: با احداث این واحدهای تجاری و صنفی، هزینه های جاری مدارس از محل دریافت اجاره‌بهای آنها تامین خواهد شد و به عنوان یک منبع پایدار در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت. استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد اداره کل آموزش و پرورش این ساز و کار را برای تمامی مدارس استان یزد دنبال کند تا در قالب قانونی خود این اقدام نوآورانه و در عین حال درآمدزا برای آموزش و پرورش اتفاق بیفتد. ۱۴۰۲/۰۴/۰۶

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز