خرید و فروش محصولات کشاورزی در مهریز 150 درصد افزایش می‌یابد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان مهریز گفت: در سال جاری 21  هزار تن محصولات کشاورزی از روستائیان مهریزی خریداری می‌شود که این رقم نسبت به سال گذشته 150 درصد افزایش می‌یابد لذا کشاورزان مهریزی امسال نگران فروش محصولات کشاورزی خود نباشند.
سید حسن بزاز زاده در اولین جلسه شورای اداری شهرستان مهریزکه با حضور کلیه مدیران عامل تشکلها و مسئولین تعاونیها برگزار شد برگزار شد گفت: با توجه به نقش شبکه‌های تعاون روستایی و کشاورزی که در رشد و توسعه بخش کشاورزی ضرورت دارند و با تقویت حسن مشارکت و افزایش خدمات رسانی تعاونی‌ها به روستاییان خرید توافقی محصولات کشاورزی از روستائیان مثل سالهای گذشته امسال نیز انجام و پیش بینی می شود در سال جاری 21  هزار تن محصولات کشاورزی از روستائیان مهریزی خریداری، که این رقم نسبت به سال گذشته 150  درصد افزایش یابد.
بزاز زاده ضمن بیان توان تعاونیها و حضور آنها در تمامی مناطق روستایی و بخشهای دورافتاده تأکید نمود: می‏توان در سال جاری با یک برنامه‏ریزی منسجم و با عملیاتی نمودن این توانها و استفاده از افراد مجرب، شعار مقام معظم رهبری را در زمینه حماسه اقتصادی به نحو مطلوب به منصه ظهور رساند.
وی اظهار داشت: تعاونیهای روستایی و کشاورزی که بازوان قدرتمند دولت در بخش کشاورزی و اقتصادی هستند می‏توانند شعار مقام معظم رهبری را در سال 92 با جدیت و کوشش مضاعف محقق نمایند.
وی با بیان اینکه در سال گذشته اداره تعاون روستایی مهریز موفق شد صادرات نخستین محموله محصولات کشاورزی از مهریز به مسکو را انجام دهد افزود: در سالی که گذشت در مجموعتوسط شرکت تعاونی کشاورزی گلخانه‌داران شهرستان مهریز مقدار 680  تن محصول خیار گلخانه‌ای به ارزش 5 میلیارد و 535 میلیون و 427 هزار ریال به صورت توافقی از کشاورزان شهرستان مهریز خریداری شد.
بزاززاده از افزایش 180 درصدی نهاده های کشاورزی در سال گذشته خبر داد و افزود: تهیه و توزیع نهاده‏های کشاورزی از جمله سم و بذر اصلاح شده از اولویت های تعاون ها و تشکل های روستایی می باشد که سال گذشته 1085 تن سم و بذر اصلاح شده بین روستائیان این شهرستان توزیع شد که امسال نیز شاهد افزایش این رقم خواهیم بود.
بزاززاده اولویت‏های این اداره در سال 92 را ساماندهی و مهندسی اعضاء هیئت مدیره و مدیران عامل تعاونیهای فعال شهرستان، خرید و فروش کلیه محصولات کشاورزی و لبنی بهره‏برداران و همچنین تهیه و توزیع نهاده‏های کشاورزی از جمله سم و بذر اصلاح شده نام برد.
وی عنوان کرد: در شهرستان مهریز 11 تشکل فعال کشاورزی و روستایی و تولید با عضویت بیش از 20 هزار نفر وجود دارد که کار خدمات رسانی را به این تعداد عضو بر عهده دارند.