حل مشکل آب سریشم پزی های شهرستان مهریز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، در بازدیدی که مسئولين استان یزد و شهرستان مهریز از مجتمع هاي سريشم پزي در مهريز داشتند مشکل آب سریشم پزی های این شهرستان با قول مساعد مسئولین استان با حفر یک حلقه چاه در مجاورت واحدهای تولیدی سریشم حل شد.
در این بازدید حاتمي مدير كل آب و فاضلاب روستايي استان، سادات اخوي معاون آب منطقه اي استان،‌ رضايي معاون شركت شهرك هاي صنعتي استان، بخشدار مركزي مهريز و ديگر مسئولين حضور داشتند و از نزدیک در جریان مشکلات سریشم پزی ها قرار گرفتند.
كمبود آب،‌ نداشتن جاده ای مناسب برای رفت و آمد تا مرکز شهر و نداشتن گاز اصلي ترين مشكلات سريشم پزي هاي اين شهرستان است.
مخزن آب 500 مترمکعبی اين مجتمع آماده بهره برداري است كه در اين بازديد معاون آب منطقه اي استان با همكاري و نظر مساعد حاتمي مديركل شركت آب و فاضلاب روستايي استان قول حفر يك حلقه چاه برای تامين آب اين مخزن را داد .
همچنین شركت شهرك هاي صنعتي استان نيز قول پيگيري جاده سازي و زيرساخت هاي راه منتهي به اين مجتمع را به سريشم پزان اين مجتمع داد.
گفتني است سريشم پزان در مهريز در دو منطقه هرفته و سريزد در قالب 52 واحد فعاليت می کنند.
سریشم چسبی طبیعیست که از عناصر گیاهی و یا جانوری استخراج می‌گردد . سریشم‌های گیاهی به ژلاتین هم معروف هستند .
سریشم نوعی چسب می‌باشد که از ضایعات پوست حیوانات تهیه می‌شود و در ایران مرکز اصلی تهیه این نوع چسب شهرستان مهریز واقع در استان یزد می‌باشد، این چسب در صنایع گوناگون ازجمله کبریت سازی، رنگ سازی، مهمات سازی و صحافی کتاب و غیره کاربرد دارد.