برای عبورموفق از پیک بار تابستان؛

جلسه شورای اطلاع رسانی شهرستان مهریز با موضوع مدیریت هوشمندانه مصرف انرژی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز، با توجه به آغاز فصل تابستان و پیک پرمصرف انرژی، شورای اطلاع رسانی شهرستان مهریز تشکیل جلسه داد.

این جلسه با حضور مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد و کارشناسان روابط عمومی ادارات شهرستان مهریز همراه بود.

در این جلسه حسینی پور مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان یزد به چالش ها و طرح های مدیریت مصرف برق در فصل تابستان اشاره کرد و افزود؛ نقش مسئولین روابط عمومی و اصحاب رسانه برای عبور موفق از پیک پرمصرف انرژی در این ایام بسیار حائز اهمیت است.

این مسئول فضای مجازی و ترویج مفاهیم مدیریت انرژی در این فضا را مورد تاکید دانست و افزود؛ شهروندان با رعایت نکات مدیریت مصرف یاری بخش صنعت برق در این ایام باشند و از پاداش و تخفیفات صرفه جویی بهره مند شوند.

وی گفت؛ وزارت نیرو ۱۴۰ برنامه عملیاتی برای عبور از دوره اوج مصرف تابستان جاری تدوین کرده که همگی در دست اقدام است و طرح کاهش مصرف برق خانگی نیز از ابتدای خرداد آغاز و تا پایان شهریور ادامه دارد.

حسینی پور افزود ؛ طرح کاهش مصرف برق خانگی متناسب با اقلیم هر منطقه طراحی شده و تمام ۶۱۵ هزار مشترک خانگی یزدی می‌توانند با کاهش مصرف برق خود در مقایسه با دوره قبل از دریافت پاداش روی قبض خود بهره‌مند شوند.

او تاکید کرد؛ تنظیم دمای محیط کار و یا منزل بر روی ۲۴ درجه سانتی‌گراد خیلی تاثیرگذار بوده و اگر وسایل برقی اضافی نظیر روشنایی مازاد نیز کمتر استفاده شود، در کاهش مصرف موثر خواهد بود.

همچنین وی در ادامه به طرح های مدیریت مصرف انرژی مربوط به صنایع و پاداش های صرفه جویی مشترکین اشاره کرد.

۱۴۰۲/۰۳/۲۲

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز