سید محمد رستگاری  در جلسه بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر و سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)  با حضور مدیران دستگاه های اجرایی مهریز برگزار شد با اشاره به اهمیت برخی مناسبت های شمسی و قمری افزود: مسئولان اجرایی باید همراه با آحاد مردم فعالانه در برنامه های مختلف حضور یابند .
وی ادامه داد: حضور فعالانه در برنامه های مختلف نظام و انقلاب اسلامی و همراهی با سایر دستگاه های اجرایی در انجام برنامه های مختلف یک تکلیف دینی ، ملی و انقلابی است که بسیار ضروری محسوب می شود .
فرماندارمهریز با اشاره به اینکه همه فعالیت های اجرایی در شهرستان به اعتبارات و داشتن بودجه خلاصه نمی شود تصریح کرد: حضور مدیران اجرایی در برنامه های مهم و مورد تاکید موجب دلگرمی مردم به نظام است .
وی ادامه داد: از برنامه های مهم سال می توان به دو برنامه بزرگداشت سوم خرداد و فتح خرمشهر و همچنین ویژه برنامه های بزرگداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد .
فرماندار مهریز گفت: روز سوم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک روز بزرگ و فراموش نشدنی است که هر چه ما داریم مدیون همین ایثارها و فداکاری ها در دوران دفاع مقدس است .
رستگاری با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: این انقلاب بدون نام خمینی در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست و قطعا باید همواره نام و خاطره ایشان زنده بماند .
وی از تمامی مردم و دستگاه های اجرایی در شهرستان مهریز خواست تا در فعالیت های ستاد سوم خرداد و ستاد امام خمینی (ره) سهیم باشند و با حمایت های خود در راستای برگزاری باشکوه اینگونه برنامه ها اقدام کنند .
همچنین در این جلسه فرمانده سپاه ناحیه مهریز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره سوم خرداد و فتح خرمشهر به ارائه گزارشی در خصوص برنامه های بزرگداشت این روز در مهریز کرد .
سرهنگ علیرضا زارع گفت: به مناسبت فتح خرمشهر در شهر و مناطق روستایی مهریز با همکاری مردم ، بسیجیان و همراهی و حمایت مسئولان برنامه های خاص فرهنگی ، هنری ، ورزشی و غیره پیش بینی شده است .
وی همچنین به اعزام زائران به مرقد بنیانگذار جمهوری اسلامی در 14 خرداد امسال با همکاری مردم و دستگاه های اجرایی اشاره و بر تکریم امام راحل (ره) وزنده نگه داشتن خاطره ایشان تاکید نمود .
در ادامه مدیران تعدادی از دستگاه های اجرایی به طرح نظرات و پیشنهادت خود در خصوص برگزاری سوم خرداد و 14 خراددر مهریز پرداختند .