مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جریان عظیم عزاداری‌های حسینی یکی از ظرفیت‌های فرهنگ غنی منطقه است.

مجید جوادیان‌زاده عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مهریز که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با تشریح مفهوم گسترده فرهنگ و اختلاف نظراتی که پیرامون این مفهوم وجود دارد، گفت: سعی کردیم اهداف شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها را در یک راستا قرار داده تا به یک برآیندگیری واحدی دست‌یابیم.

وی اولین وظیفه این شوراها در شهرستان‌ها را جذب نخبگان و شخصیت‌های مؤثر برای اتفاق‌نظر نسبی در مورد فرهنگ، آسیب‌ها، توسعه و ظرفیت‌های فرهنگی در هر شهرستان دانست.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به توسعه پایدار و شهرسازی مدرن، تصریح کرد: به‌روزترین مفهوم توسعه بافرهنگ گره‌خورده است؛ به‌طوری‌که امروزه منظور از توسعه، توسعه فرهنگی است و در این راستا، تکنولوژی، محیط‌زیست، شهرسازی، صنایع و دیگر مقولات مدرنیته باید بافرهنگ تطابق پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبابیان اینکه بیش از نقطه‌ضعف‌ها و آسیب‌های فرهنگی، باید بر روی ظرفیت‌های فرهنگی شهرستان تمرکز شود، اظهار داشت: مهریز جزء شناسنامه تاریخی یزد است و دیگر شهرستان‌ها بعدها به یزد پیوسته‌اند و نام مهریز با عنوان باغشهر تاریخی استان یزد، به طبیعت و نیز به سابقه تاریخی این شهرستان اشاره دارد.

جوادیان‌زاده ادامه داد: جریان عظیم عزاداری‌های حسینی نیز یکی از ظرفیت‌های فرهنگ غنی این منطقه است که باید پیش از پرداختن به آسیب‌ها مدنظر قرار گیرد.