معاون استاندار یزد؛

جبران کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی توسط دولت سیزدهم

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز علی‌اکبر عزیزی در سخنرانی خود در نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، اظهار کرد: برای تحلیل جامع و شفاف و ارزیابی درست از عملکرد دولت سیزدهم باید ابتدا شرایط کشور در زمان روی کار آمدن دولت در سال ۱۴۰۰ را تبیین کرد.

وی به تشریح وضعیت مالی کشور در زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم پرداخت و گفت: دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰ با ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه روبرو بود، به گونه‌ای که برای پرداخت حقوق همان ماهِ کارکنان دولت نیز با مشکل مواجه شد.

معاون استاندار یزد عنوان کرد: در انتهای سال ۱۴۰۰، دولت با کار جهادی، برنامه‌ریزی، افزایش تولید و صادرات و درآمدهای مالیاتی و نفتی توانست بودجه کشور و به عبارتی منابع و مصارف را تراز کند و این ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه نیز جبران شد.

وی با اشاره به شرایط کشور در سال ۱۴۰۰ در زمان کرونا و روزانه ۷۰۰ فوتی در اثر کرونا و تعطیلی بازار، صنعت و گرشگری تصریح کرد: در بودجه کشور ۸ میلیارد دلار منابع ارزی جهت تامین دارو و کالاهای اساسی در نظر گرفته شده بود اما قبل از آغاز به‌کار دولت سیزدهم این منابع مصرف شدند.

عزیزی افزود: اما در همان سال ۱۴۰۰ با پیگیری، همت جهادی و با تولید و واردات واکسن به طور همزمان، ضمن کنترل بیماری کرونا فوتی‌های روزانه نیز به صفر رسید.

وی با اشاره به وضعیت بسیار نامناسب ذخیره کالاهای اساسی در کشور در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: در برخی از استان‌ها ذخیره کالاهای اساسی برای کمتر از ۱۲ روز موجود بود و حتی سرپرست وقت بانک مرکزی تورم سه رقمی را پیش‌بینی می‌کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشریح اقدامات دولت سیزدهم در استان یزد و شهرستان مهریز اظهار کرد: آغاز طرح انتقال آب از دریا به یزد، تکمیل و تحویل طرح‌های نهضت ملی مسکن، تکمیل طرح توسعه بیمارستان حضرت فاطمه الزهرا(ع) مهریز نیز از جمله اقدامات دولت سیزدهم بود.

عزیزی در ادامه با اشاره به انتخابات سال جاری بیان کرد: از آنجایی که دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفت تا هیچ فردی برای نامزدی انتخابات و ورود به عرصه انتخابات امسال شرکت نکند، مردم و نخبگان کشور وارد این عرصه شدند و ۷۸۲ نفر در استان پیش ‌ثبت‌نام را انجام دادند.

معاون سیاسی استاندار ادامه داد: در حوزه انتخابیه مهریز که ۶ شهرستان را شامل می‌شود ۱۵۳ نفر پیش ‌ثبت‌نام دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را انجام دادند که در مراحل بعدی ثبت نام قطعی انجام خواهد شد و مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در ۱۱ اسفند ماه نیز فراهم می‌شود.

وی با اشاره به برپایی میز خدمت در نمازجمعه بیان کرد: امروز در سراسر استان مسئولین استانی و شهرستان‌ها در نماز جمعه‌ها شرکت کرده و به حل مشکلات مردم پرداختند به طوری که استاندار و معاونان، مدیران کل، فرمانداران، بخشداران و مدیران ادارات شهرستان‌ها در نماز جمعه‌ها در حال خدمت‌رسانی به مردم استان بودند.

عزیزی تصریح کرد: حضور مسئولان در نماز جمعه با هدف بررسی و رفع مشکلات مردم و یا شنیدن پیشنهادات مردمی انجام و دستورات لازم برای رفع مشکلات صادر شد.

وی اضافه کرد: انشاالله بتوانیم مشکلات مردم را حل نموده و خدمت صادقانه‌ای به مردم استان داشته باشیم.

روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریز