تقدیر فرماندار مهریز از محمدعلی تجویدی چهره برتر قرآنی کشور

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، كياني مقدم فرماندار مهريز به همراه رئيس اداره تبليغات اسلامي مهریز اين شهرستان از زحمات و تلاش هاي محمدعلی تجویدی پيشكسوتان قرآني برتر كشوری تقدير كرد.

گفتنی است محمدعلي تجويدي از شهرستان مهريز در پنجمين مراسم تكريم چهره هاب قرآني كشور به عنوان يكي از پيشكسوتان قرآني برتر كشور معرفي و از وي تجليل به عمل آمد.
اين مراسم در محل در تالار انديشه حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي کشور و باحضور رييس سازمان تبليغات اسلامي، رييس سازمان دارالقرآن الکريم، استاد «محمود شحات انور» از قاريان برجسته مصري و ديگر فعالان قرآني برگزار و به تكريم از 30 چهره قرآني شامل پنج حافظ و قاري برجسته و 25 پيشكسوت قرآني پرداخت شد.
محمدعلی تجویدی فرزند اسماعیل متولد 1331 در شهرستان مهريز ديده به جهان گشود و در سن 6 سالگی به مکتب خانه سنتی این شهر جهت فراگیری آموزش روخوانی قرآن وارد شد.
حدود یکسال و نیم روخوانی قرآن را فراگرفت و وارد مدرسه ابتدایی شد و در آنجا نيز در مراسم صبحگاهی تلاوت قرآن را بر عهده داشت.
وی در سال 1358 به استخدام رسمی آموزش و پرورش مهریز درآمد و  در سال 1361 از طرف آموزش و پرورش مهریز جهت تکمیل قرائت و تجوید و روش تدریس به استان یزد معرفی و زیر نظر استادان ماهر با رتبه عالی کسب آموزش مذکور را نمود و
 در سال 1364 و 1365 و 1366 بطور داوطلبانه به جبهه های نبرد حق علیه باطل به منطقه جنوب اعزام و در آنجا هم به تدریس قرآن و تجوید و برگزاری مراسم مذهبی و اقامه نماز جماعت زیر نظر ستاد عقیدتی سیاسی و تبلیغات مشغول بود و در سال 1383 بازنشسته
و فعلاً 5 جلسه کلاس قرآن برای دو پایگاه مقاومت بسيح ،‌فرهنگيان آموزش و پرورش و یک کلاس برای کارکنان بانک صادرات و یک جلسه هم برای معلمان دارد که در منازل بانيان می باشد
وي سابقه خود در امور قرآني را نزديك به 40 سال و تجويدقرآن، روخواني، تصحيح حروف و كلماتي كه در نماز بايد ادا شود و احكام را از جمله مواردي دانست كه در جلسات قرآن به قرآن آموزان آموزش مي دهد.
محمدعلي تجويدي در طول هفته 5 جلسه قرآن را مديريت و به آموزش تجويد و احكام قرآن در آن مي پردازد.
به گفته وی او اولین نفري بود كه در پنجمين مراسم تكريم چهره هاب قرآني كشور تجليل شد.
محمدعلي تجويدي راه موفيقت خود را انجام كارها در راه رضای خدا دانست و در توصيه اي به مسئولين گفت:به فرموده امام كارهايتان را در راه رضاي خدا انجام دهيد كه اينگونه كارها خستگي ندارد .
وي نیز در سفارشي به جوانان گفت:جوانان مي بايست ارزش و قدر جواني خود را بدانند و با استفاده از اين فرصت ها با شركت در جلسات قرآني و بهره مندي از اساتيد قرآني كمال استفاده را ببرند.