تشکیل ستاد ویژه در پی قطع آب آشامیدنی در شهر مهریز
احمدعلي زارع‌زاده ، فرماندار مهریز در جمع مسئولان ادارات اين شهرستان اظهار داشت: مهريز يكي از مهم‌ترين شهرستان‌هاي استان يزد از نظر آب و هوايي، مساحت و صنعت به شمار مي‌رود، اما به دليل برخي مشكلات نسبت به ديگر شهرستان‌هاي استان آنچنان كه شايسته است، توسعه نيافته است.
وي خطاب به مسئولان شهرستان مهريز بيان داشت: اين شهرستان كمبودها و كاستي‌هاي بسياري دارد و وظيفه ما به عنوان خادمان ملت و مردم اين است كه در رفع معضلات شهر بكوشيم.
فرماندار مهريز افزود: در حال حاضر مهم‌ترين مشكلي كه شهرستان مهريز با آن دست و پنجه نرم مي‌كند، كمبود آب است و خشكسالي‌هاي دو سال گذشته نيز مشكلات اين شهرستان را در اين زمينه دو چندان كرده و خسارات جبران ناپذيري به كشاورزي منطقه وارد كرده است.
وي يادآور شد: اين مشكلات سبب به وجود آمدن مشكلات عديده‌اي براي كشاورزان به ويژه شهروندان مهريزي شده است، به نحوي ‌كه مشكل كم‌آبي به مركز شهرستان نيز رسيده و در ساعاتي از شبانه‌روز آب شرب منطقه شهري به دليل خالي شدن مخازن آب شهر قطع مي‌شود.
زارع‌زاده يادآور شد: كيفيت پايين آب شرب شهر مهريز به ويژه در سال جاري باعث نارضايتي مردم شده است، به طوري كه مردم براي تامين قسمتي از آب شرب خود به قنوات فعال منطقه مراجعه مي‌كنند.
وي تاكيد كرد: مسئولان مربوطه در مركز استان بايد براي جلوگيري از حاد شدن مسئله كم‌آبي در مهريز به هر طريق ممكن ستاد ويژه‌اي تشكيل دهند، تا قبل از بروز مشكلات عديده، پيش‌بيني‌هاي لازم را صورت دهند.
فرماندار مهريز با اشاره به اعتبار اختصاص يافته براي رفع مشكل كم آبي در اين شهرستان بيان داشت: اعتبارات و بودجه استاني كفايت اين امر را نمي‌كند و در اين زمينه به بودجه ملي نيازمنديم.
وي خواستار توجه ويژه مسئولان استان به رفع مشكلات آب اين شهرستان شد.