فرماندار مهریز در راهپیمایی 22 بهمن:

تداوم انقلاب اسلامی با اتحاد و عمل انقلابی میسر می شود

فرماندار مهریز ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: تداوم انقلاب اسلامی با اتحاد، انتقاد پذیری، عمل انقلابی و تکیه بر توان داخلی میسر شده و منجر به خنثی شدن توطئه های دشمنان می شود.

فرماندار مهریز  در سخنراني مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن با اشاره به تأکیدات رهبری طی چند سال اخیر در خصوص اقتصاد مقاومتی و حل مسائل معیشتی مردم خاطرنشان کرد: باوجود تلاش‌های انجام‌گرفته، مردم با فشارها و سختی مواجه بودند و باید مسئولین امر تلاش‌های مضاعفی انجام دهند و با نظارت دقیق و جدی با همکاری اصناف و با تکیه‌بر ظرفیت‌های ارزشمند کشور و استفاده از توانمندی‌های نخبگان و نیروی‌های دلسوز و متخصص برای مهار گرانی و ها و رفع مشکلات اقتصادی مردم گام‌های مؤثری برداشته شود.

سید محمد رستگاری همچنین با عذرخواهی به دلیل مشکلات معیشتی مردم و سختی‌هایی که در این مدت تحمل کردند افزود: باوجود تلاش‌های صورت گرفته اما اخیراً مردم تحت‌فشار گرانی رنج کشیدند و این‌جانب به‌عنوان نماینده مسئولین دولتی از شما مردم به‌خصوص اقشار کم‌درآمد عذرخواهی می‌کنم.

وی تأکید کرد: برای عبور از گذرگاه‌ها و گردنه‌های تاریخی و رسیدن به قله‌های موفقیت و همچنین برای بی‌اثر کردن توطئه‌های دشمنان، به ازخودگذشتگی و اعتماد به توان داخلی بیش‌ازپیش نیاز است.

رستگاری عنوان کرد: بیگانگان همواره به‌ویژه در یک سال اخیر و در رأس آن‌ها دولت جدید آمریکا، کمر همت را بسته‌اند برای دشمنی با این کشور مقدس و برای مغلوب کردن ایران تلاش‌های بیهوده می‌کنند و امیدوار هستیم با تکیه‌بر توان داخلی و تلاش‌های ریاست‌جمهور و با پشتیبانی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، توطئه های های آنان را خنثی کنیم و برای حرکت روبه‌جلو انقلاب پرانرژی‌تر از گذشته گام‌های محکم‌تری برداریم.

وی همچنین ادامه داد: در این شرایط خاص و با توجه به بدعهدی مستمر غربی‌ها این نکته بااهمیت است که در مقابل فشار، زورگویی‌ها و بدخواهی‌های نظام سلطه تسلیم نشویم و تن به خواسته‌های نامشروع آن‌ها ندهیم که همسویی با دشمنان، خیانت به امام و شهدای انقلاب و دفاع مقدس است و با فریادهای هیهات من الذله مردم همخوانی ندارد و باور داشته باشیم ایران زیر بار حرف زور نرفته و نخواهد رفت.

این مسئول تصریح کرد: برای عبور از مشکلات به استقامت، صبوری و روحیه انقلابی نیاز است و محکوم کردن یکدیگر و پمپاژ ناامیدی در فضای اجتماعی و در بدنه انقلاب که با خون شهدا حاصل شد، بر مشکلاتمان افزوده خواهد شد؛ هرچند با استقامت مردم همیشه درصحنه بن‌بستی برای انقلاب ایجاد نخواهد شد اما این تخریب‌ها و توهین‌ها قطعاً مورد رضایت مردم نخواهد بود.

رستگاری راه غیرتمندانه را راه اعتماد به جوانان غیور این مملکت است دانست و گفت: اعتمادسازی بین رابطه مردم و مسئولین خدمتگزار؛ همچنین پرهیز از هرگونه تخریب و کارشکنی در مسائل کشور و تسویه‌حساب‌های سیاسی دشمن‌شاد کن راه گشا است. مردم مومن خواستار نفی و طرد سوءاستفاده کنندگان از بیت‌المال در هر جایگاه و مقامی و بهره‌مندی از نخبگان علمی و دانشگاهی برای حرکت جامعه به سمت جلو هستند.

وی با اشاره به ۴۰ سالگی انقلاب و آغاز دوران بلوغ و پختگی آن با آینده‌نگری مثبت اظهار داشت: انتقاد منصفانه و راهگشا و انتقادپذیری، اتحاد و جهادی و انقلابی عمل کردن و اصلاح و بازسازی سیستم معیوب اداری، با اتکا به استعانت خداوند و رهنمودهای رهبر انقلاب و نیز همراهی ملت غیرتمند و صبور، می‌توانیم مسیر پرفرازونشیب انقلاب را تا رسیدن به سرمنزل مقصود طی کنیم.

فرماندار مهریز بابیان این‌که قطعاً وضعیت امروز شهرستان مهریز با گذشته یکسان نیست تصریح کرد: شهرستان مهریز در بخش‌های مختلف ازجمله در دام‌پروری و کشت‌های نوین گلخانه‌ای، در صنعت و معدن، آموزش‌وپرورش و آموزش عالی، در بحث بهداشت و درمان و نیز فضاهای ورزشی تفاوت قابل‌تأملی با گذشته پیداکرده است.

وی افزود: فعالیت واحدهای تولید فراورده‌های لبنی، کشتارگاه صنعتی، فعالیت جدی بزرگ‌ترین معدن سرب و روی خاورمیانه در بهادران و آغاز فاز یک بندر خشک مهریز با مجوز گمرک و ایجاد سردخانه 15 هزار تنی در این مجموعه، متصل شدن ایستگاه مهریز به راه‌آهن سراسر، واحدهای کاشی و سرامیک، فولاد و سیمان، دانشگاه‌ها و پردیس یزد در این شهرستان، ساختارهای موردنیازی برای توسعه شهرستان است؛ همچنین گازرسانی به نقاط روستایی دورافتاده، توسعه انرژی‌های نوین و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی نشان می‌دهد که شهرستان در مسیر رشد قرار دارد.

رستگاری خاطرنشان کرد: سعی کردیم پروژه‌های جدید را بدون فکر و مشورت و آینده‌نگری آغاز نکنیم. خدا را شاهد می‌گیریم که بیشترین نیرو و انرژی خود را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در بخش‌های مختلف اعم از عمرانی پروژه‌های آموزشی و بهداشتی و درمانی و نیز صنعتی به کار گرفته‌ایم و از سرمایه‌گذارانی که برای تولید و اشتغال به این شهرستان آمده‌اند حمایت می‌کنیم.

سخنران مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در مهریز اذعان داشت: برخی از دستاوردها و توانمندی‌های شهرستان مهریز در نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب در معرض دید عموم مردم مهریز قرار گرفت. بااین‌حال، مشکلاتی وجود دارد و مردم و کارگران سختی کشیدند. برخی از پروژه‌های ناتمام شرایط پیچیده‌ای داشتند، بااین‌وجود تلاش کردیم هرسال لااقل یک‌قدم روبه‌جلو برداریم و جایگاه شهرستان مهریز را در بیشتر زمینه‌ها ارتقا دهیم.

وی در پایان سخنرانی خود از تمام متصدیان برگزاری مراسم باشکوه راهپیمایی ۲۲ بهمن ازجمله نیروهای مردمی، شهرداری و شورای شهر، ورزشکاران و جوانان و نوجوانان و نیز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهر و اصحاب رسانه تشکر و قدردانی کرد.

سيد محمدرستگاری از مردم خواست در راستای حمایت از طرح‌های زودبازده و بخش کشاورزی حامی مسئولین باشند و خاطرنشان کرد: مردم در این دوران خشک‌سالی و کمبود آب، از کشت‌های کم آبخواه ازجمله کشت گل محمدی و حتی پرورش زیتون حمایت کنند. همچنین کوچه‌باغ‌های باارزش این شهرستان، سرمایه بی‌نظیری است که در منطقه کویری استان یزد، کم‌نظیر است و مردم می‌توانند با برداشتن دیوارهای بلوک سیمانی، به نمای این شهر زیبا و طراوت این فضای سنتی و تاریخی در جهت توسعه گردشگری کمک کنند.

وی همچنین افزود: بازسازی و مرمت مسجد جامع شهرستان که قرار است به همت امام‌جمعه مهریز به یک مجموعه کامل فرهنگی و مذهبی تبدیل شود و عملیات اجرایی آن آغازشده است به کمک خیرین و آحاد مردم نیاز دارد. مجدداً از همه کاستی‌هایی که از سوی مسئولین رخ‌داده است عذرخواهی می‌کنم.

فرماندار مهریز در پایان از تمام کسانی که در برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در ۴۰ سالگی انقلاب ازجمله قوای مردمی، ادارات و نهادها، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهرداری و شورای شهر نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج مقتدر، تمام جوانان و نوجوانان شرکت‌کننده در راهپیمایی، گروه سرود و ورزشکاران، اصناف مختلف و به‌ویژه اصحاب رسانه که در انعکاس اخبار این راهپیمایی عظیم تلاش کردند تشکر و قدردانی می‌کنم.

تهيه خبر :زهرا جوانمردي