پس از توافقات صورت گرفته برای راه اندازی مرکز پردیس دانشگاه یزد در شهرستان مهریز مسئولان این شهرستان به دنبال راه اندازی آموزشکده فنی و حرفه ایی مهریز هستند .

تحول در آموزش شهرستان مهریز در دستور کار مسئولان مهریزی قرار گرفته و پس از افتتاح کانون زبان ایران و راه اندازی پردیس دانشگاه یزد در مرکز فرهنگی شکیب گویا قرار است آموزشکده فنی مهریز با چند رشته ویژه خواهران بصورت موقت در دانشگاه پیام نور این شهرستان فعالیت خود را آغازنماید .

مسئولان ارزیابی و نظارت دانشگاه یزد به همراه رییس دانشگاه فنی و حرفه ایی یزد برای ارزیابی امکانات راه اندازی آموزشکده فنی  و حرفه ایی از محل این آموزشکده در دانشگاه پیام نور مهریز بازدید کردند .

فرماندار شهرستان مهریز در حاشیه این بازدید با اشاره به ضرورت ارتقاء سطح آموزش در شهرستان مهریز گفت : مهریز از پتانسیل خوبی در بحث آموزش عالی برخوردار است و در تلاش هستیم دانشکده فنی که از ضروریات و خواستهای مردم مهریز هست را در این شهرستان راه اندازی نماییم .

سید محمد رستگاری افزود : ایجاد آموزشکده فنی پسران در دستور کار مسئولان مهریز بوده و خواهد بود لذا برای شروع در حال دریافت مجوز این آموزشکده با چند رشته برای خواهران در مهریز هستیم و با ساخت و تکمیل ساختمان این دانشکده حتما شاهد توسعه آن و گسترش رشته های پسرانه نیز خواهیم بود .

فرماندار مهریز افزود :درصدد هستیم با مساعدت مسئولین دانشگاه یزد و دانشگاه فنی و حرفه ایی استان  این آموزشکده را در اولین فرصت راه اندازی نموده و   فعلا در رشته طراحی دوخت و مدیریت خانواده  این آموزشکده کار خود را آغاز خواهد نمود و رشته حسابداری نیز به آن اضافه خواهد شد .

لازم به ذکر است تا ساخت ساختمان آموزشکده فنی مهریز ، ساختمان دانشگاه  پیام نور شهرستان در اختیار این دانشگاه فنی و حرفه ایی قرار گرفته است .