چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در روز چهارشنبه ۱۳ آبان ماه با دستور جلسه تبیین برنامه های هفته تکریم کتابدار و گفنمان کتابخوانی با حضور معاون فرماندار و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان در محل مجتمع فرهنگی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز و نقل ازاداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز, سعید قریشی, رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن گرامیداشت روز ۱۳ آبان, روز ملی مبارزه با استکبار جهانی, گزارشی از روند اجرای مصوبات جلسه قبل ارائه داد.
وی در ادامه با قرائت دستور جلسه با موضوع برنامه های هفته تکریم کتابداران و گفتمان کتابخوانی در کتابخانه های عمومی شهرستان, به تبیین فعالیت های کتابخانه های عمومی در سه حوزه تقدیر و تجلیل, فرهنگی و خدمات پرداخت.
قریشی, مهم ترین برنامه های اجرایی در این هفته را برگزاری جلسه نقد کتاب" پایی که جاماند",برگزاری نشست کتابخوان در مدارس و کتابخانه ها,بازدید مدارس و مسئولین از کتابخانه های عمومی شهرستان,نشست با رابطین فرهنگی نهادهای تولیدی و صنعتی, برگزاری مسابقه خط تحریری ویژه مقاطع ابتدایی و متوسطه دوره اول, اهدای خون, برگزاری مسابقه فوتسال و همایش دوچرخه سواری با شعار گفتمان کتابخوانی عنوان کرد.
رئیس اداره کتابخانه ها عمومی شهرستان در ادامه بیانات خود, گزارشی از عملکرد این اداره در دوره یکساله در قالب برنامه های فرهنگی,برگزاری جلسات انجمن , تجهیزات و تعمیرات کتابخانه ها و خدمات کتابخانه ای ارائه داد.
در این جلسه, محمد زارع, معاون فرماندار ضمن تسلیت ایام حزن و اندوه حسینی و گرامیداشت روز مبارزه با استکبار از عملکرد فرهنگی کتابخانه ها ی عمومی در ارتقای سطح کتابخوانی شهروندان و پیشنهادات ارزنده در خصوص برنامه های هفته کتاب, تشکر و قدرانی کرد.
معاون فرماندار همچنین در این جلسه به بیان نکات مهم ارائه شده در جلسه انجمن استان با محوریت فعالیت کتابخوانی در حوزه کودک و نوجوان و شاداب سازی فضای کتابخانه ها اشاره کرد و گفت: کتابخانه های عمومی باید در هفته کتاب به اجرای فعالیت های متنوع و جذاب در قالب برنامه های کودک و نوجوان اهتمام ویژه ای داشته باشند.
وی در ادامه از اعضای انجمن خواست برنامه های پیشنهادی خود را جهت اجرا نمودن در هفته تکریم کتابداران و گفتمان کتابخوانی بیان کنند.
بازدید مدارس و مسولین و اعضای انجمن از کتابخانه های عمومی,حضور مسئولین کتابخانه ها و کتابداران در مهدکودک ها و مدارس پیش دبستانی و دبستانی و اجرای برنامه های قصه گویی و روان خوانی کتاب کودک و معرفی کتاب,برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب و اجرای برنامه های جانبی کتابخوانی, برپایی نمایشگاه کتاب و زنگ کتابخوانی در مدارس, از اهم برنامه های پیشنهادی اعضای انجمن در این نشست بود.
گفتنی است معرفی کتاب شازده حمام نوشته حسین پاپلی , ثبت نام چند تن از اعضای انجمن در