تاسيس و راه‌اندازي مرکز رشد فناوري در مهریز در آینده ای نزدیک

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، علي رضا ياراحمدي رئيس پارك علم و فناوري استان یزد  در نشستی که با کیانی مقدم فرماندار مهریز داشت :از تاسيس و راه‌اندازي مرکز رشد فناوري فناوري در آینده ای نزدیک در مهریز خبر داد و گفت: تاسيس و راه‌اندازي مرکز رشد فناوري در مهریز مركزي براي تجاري سازي محصولات علمي جوانان خواهد شد.
وی با تاكيد بر اهميت سن جواني در طول زندگي هر انسان گفت: هرگونه تصميم گيري در كشور بدون حضور پرشور جوانان در صحنه غير ممكن و ناموفق است.
وي روند رشد و توسعه علم در دنياي اسلام به ويژه در ايران اسلامي را بي‌سابقه خواند و اظهار داشت: امروز تقسيم‌بندي سياسي بين بلوك غرب و اسلام تقسيم شده و جوانان ايران اسلامي افسران جوان جنگ نرم با برنامه‌ريزي صحيح مي‌توانند در توسعه مرزهاي علمي كشور موفق باشند.
رئیس پارک علم و فناری استان اظهار داشت : اين پارك به منظور تبديل دانش به ثروت، تجاري سازي دستاوردهاي پژوهشي و ايجاد شبكه فناوري بين صنعت و دانشگاه از طريق ارائه خدمات متناسب ايجاد شده است و اين مهم تنها با تكيه بر ظرفيت ها و توانمندي هاي دانشگاه و پارك و ارتقاء فرهنگ نوآوري در كشور و ارتقاء تعاملات بين صنعت و دانشگاه صورت مي پذيرد.
کیانی مقدم فرماندار مهریز نیز بر تاسیس هر چه زودتر مرکز رشد فناوري در این شهرستان تاکید و گفت: با توجه به پتانسیل ها و استعدادهایی که در جوانان مهریزی به چشم می خورد و در میادین مختلف نیز به اثبات هم رسیده است تاسیس اين مرکز را در جهت حل مشکل اشتغال جوانان و تسهيل فرايند تبديل دانش فني به محصول مهم دانست.
فرماندار مهریز مهم‌ترين مزيت استقرار مرکز رشد فناوري را بهره‌مندي از فضاي تحقيقاتي، رقابتي و امكان هم‌افزايي عنوان كرد و افزود: پارك علم و فناوري با ايجاد يك چتر حمايتي و هدايتي فرآيند تاسيس و توسعه شركت هاي دانش بنيان را تسريع مي‌كند.
در پایان این نشست نیز علي رضا ياراحمدي رئیس پارك علم و فناوري استان به همراه فرماندار مهریز از مکانی که برای این مرکز در نظر گرفته شده بازدید  کردند و که مورد تایید طرفین قرار گرفت.
گفتنی است با تاسیس مراکز رشد فناوري در مهریز و اردکان تمام شهرستان های استان به این مرکز پژوهشی مجهز و استان یزد نیز از اولین استانهایی قرار گرفت خواهد گرفت که تمام شهرستان های آن مجهز به مراکز رشد  فناوری می شود.