به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت الاسلام والمسلمین برهان در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، ضمن برشمردن برخی نکات مهم در خصوص مسائل مختلف فرهنگی شهرستان و تأکید بر تشکیل مرتب جلسات این شورا گفت: شورای فرهنگ عمومی‌که زیر مجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی است یکی از موضوعاتی است که مورد تأکید و توصیه مقام معظم رهبری بوده و در سالی که به نام فرهنگ نامیده شده است این شورا باید در مهریز احیا و فعال تر از گذشته شود.

برهان افزود: لازم الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگ عمومی‌برای دستگاههای عضو و نیز دیگر ادارات و نهادها یکی از بخش‌های مهم آیین نامه این شوراست  و باید تدبیری اندیشیده شود تا مصوباتی که در شورا انجام می‌گیرد با سرعت بالایی به مرحله اجرایی شدن برسد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی‌شهرستان مهریز، لزوم آسیب شناسی مسائل و نیازهای مختلف منطقه را بر اساس ظرفیت‌های موجود و نیز اولویت بندی آنها برای انجام فعالیت‌های حساب شده فرهنگی مورد تأکید قرار داده و ضمن انتقاد از برخی دستگاهها در عدم همراهی این شورا در اجرائی نکردن برخی مصوبات در سال‌های پیشین، از فرماندار جدید شهرستان خواست تا موضوع را به نحو مقتضی مورد بررسی قرار دهد.

سید محمد رستگاری فرماندار مهریز هم در این جلسه، ضمن تأکید بر شکل گیری یک دبیرخانه فعال برای این شورا، جهت آماده نمودن مقدمات کار و پویا نمودن فعالیت‌ها و عملکردها، آمادگی خود را در زمینه‌های مختلف برای هر چه فعال تر نمودن این شورا اعلام نمود. 

تشکیل مرتب و منظم جلسات، پیگیری حضور فعال شخص مسئولین دستگاههای عضو در جلسات شورا طبق آیین نامه و مقررات مربوط، لزوم آسیب شناسی مسائل و مشکلات مختلف فرهنگی و اجتماعی در شهرستان و تشکیل کارگروههای مرتبط و اتاق فکر جهت برنامه ریزی هر چه بهتر و ارائه دستور کارهای مشخص برای طرح در جلسات شورا، جدیت داشتن در خصوص اجرائی شدن مصوبات شورا،  انجام برخی تغییرات در اعضای شورا و پیگیری اجرای برخی مصوبات بر جای مانده از جلسات قبلی شورا از دیگر مباحث این جلسه بود.

در پایان مقرر شد اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی‌شهرستان در سال ۱۳۹۳ طی نیمه دوم اردیبهشت ماه با برنامه ریزی قبلی برگزار شود.