به مناسبت هفته معلم صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي، انتظامي و ارتش در مهريز برگزار شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز، مهدي كياني‌مقدم در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي نظامي، انتظامي و ارتش شهرستان مهريز  كه در محل ميدان صبحگاه نيروي انتظامي برگزار شد با گراميداشت ياد و خاطره شهيد مرتضي مطهري و گراميداشت مقام معلم، همچنين روز عقيدتي سياسي سپاه پاسداران بيان داشت: معلمي شغل نيست بلكه عشق است و معلم بايد در اين راه بسوزد و با مشكلات و كاستي‌ها بسازد.
وي با بيان اينكه معلمان امروز رسالت بسيار سنگيني بر دوش دارند، اظهار داشت: معلمي به اين دليل به عنوان شغل انبيا نام نهاده شده است كه اين قشر، وظيفه هدايت نسل جوان و نوجوان به سمت تعالي را دارند.

فرماندار مهريز گفت: شهيد استاد مرتضي مطهري حق بزرگي بر انقلاب و ملت ايران دارد و معلمان بايد براي اداي دين جامعه به اين علامه بزرگ پيشرو باشند.
كياني‌مقدم، معلمان را طلايه‌داران پيشرفت و تعالي كشور دانست و خاطرنشان كرد: ارتقاي سطح فرهنگي، علمي و معنوي جامعه مرهون زحمات بي‌وقفه اين قشر فداكار است كه پيوسته براي تحقق اهداف آموزشي و پرورشي جوانان و نوجوانان تلاش مي‌كنند.
وي بر ترويج فرهنگ ارزش‌هاي ديني و انديشه و تفكر استاد مطهري در جامعه تاكيد كرد و گفت: بسيجيان و قشر فرهنگي و دانشگاهي بايد در تبيين انديشه‌هاي اين متفكر وارسته و انتقال آن به نسل جديد تلاش كنند تا حق بزرگي كه اين مريد امام راحل بر جامعه دارد به نحو شايسته ادا شود.
فرماندار مهريز اظهار داشت: معلمان آموزش و پرورش، امانتدار فرزندان ملت و سازنده اصلي شخصيت و شاكله فرزندان همه مردم هستند و اين نقش استثنايي، نشان‌دهنده ارزش بسيار والاي معلم است.
وي خاطرنشان كرد: هفته معلم فرصت مغتنمي است براي ارج نهادن به تلاش، مجاهدت و ايثارگري قشر شريف و زحمتكشي كه شغل انبيا را برگزيده و بر اوج جان‌ها خط دانش و ايمان مي‌نگارند.
فرمانده نيروي انتظامي مهريز نيز در اين مراسم به بيان جايگاه والاي شهيد مطهري و معلمان در جامعه پرداخت و افزود: شهيد مرتضي مطهري نمونه كاملي از يك معلم عالم، با تقوا، مجاهد، شجاع و كاردان بود و همواره جلوتر از علوم زمان خود پيش مي‌رفت.
مكي بيان داشت: شهيد مرتضي مطهري از عالمان زمان خود بود و سبب بيداري و بصيرت بسياري از اقشار جامعه شده بود و به همين دليل نيز دشمنان حضور روشنگرانه اين علامه بزرگ را برنتابيدند و او را به فيض شهادت رساندند.
وي تاكيد كرد: امروز وظيفه همه افرادي كه علامه مطهري را درك كرده‌اند، تبيين ابعاد شخصيتي ايشان بوده و لازم است نسل امروز با افكار، انديشه‌ها و به ويژه آثار شهيد مطهري بيشتر آشنا شوند.
در اين مراسم كه با حضور جمعي از مسئولان مهريز و مسئولان آموزش و پرورش اين شهرستان برگزار شد، از فرهنگيان و معلمان پيشكسوت مهريز تجليل شد.