در مراسمی با حضور معاون اداری و مالی وزیر علوم، ریاست دانشگاه یزد، فرماندار مهريز،جعفر شکیب بانی مجموعه پردیس مهریز و تنی چند از مسئولان اجرایی و دانشگاهی، اولین دوره آموزشی دانشگاه یزد در پردیس مهریز، افتتاح شد.

در این مراسم دکتر محمد حسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم اظهار داشت: دانشگاه یزد در میان دانشگاههای جامع کشور، در ردیف برترین‌هاست.

 وی افزود: این در حالیست که تنها سی سال از قدمت دانشگاه می‌گذرد و از بسیاری از دانشگاههایی که سابقه طولانی تری دارند جلوتر هستیم. امید است که این پردیس نیز از بعد آموزشی و پژوهشی بتواند در سطح بالایی قرار بگیرد.

 در ادامه دکتر محمدصالح اولیاء رییس دانشگاه یزد بیان داشت: این مجموعه دارای ساختمان و امکانات بسیار خوب از نظر کمی و کیفی است که نشان می دهد این مجموعه صرفا برای رفع تکلیف ساخته نشده بلکه از بهترین مصالح و امکانات در آن استفاده شده است. این امر نشان می دهد که نیت دلسوزانه ای پشت این طرح بوده است.

 وی خاطر نشان کرد: دانشجویانی که در این پردیس مشغول تحصیل هستند باید احساس مسئولیت کنند و از لحاظ علمی سرآمد باشند.
وی تصریح کرد: سعی شده است از بهترین استادان در جهت ارتقای وضعیت کیفیت آموزش در این مجموعه آموزشی استفاده شود. اولین خروجی دانشگاه باید آن قدر از لحاظ علمی در سطح بالایی باشد که برند پردیس مهریز را معرفی کند و در آینده دانشجوهای بیشتری وارد این مجموعه آموزشی شوند.

همچنين سيد محمد رستگاري فرماندار مهريزبيان داشت: پردیس مهریز شهریورماه سال گذشته با واگذاری بنای تاریخی باغ شجاع لشکر و ساختمان شکیب به دانشگاه یزد فعالیت خود را آغاز کرد و صدور مجوز شورای گسترش آموزش عالی کشور برای نخستین بار و اقدام برای پذیرش دانشجو؛ نقش مهمی در ارتقای علمی و فرهنگی در شهرستان مهریز خواهد شد.
وی با قدردانی از خیر مهریزی( جعفر شکیب ) بخاطر قرار دادن این مجموعه با امکانات مناسب برای دانشگاه ابراز امیدواری کرد تا سایر خیران در این زمینه مهم ورود کنند.
فرماندار مهریز گفت: هم اکنون با فعالیت این دانشگاه در این شهرستان سه دانشگاه شامل پیام نور و آزاد اسلامی با حضور سه هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و گسترش دانشگاه با برنامه های علمی ، آموزشی و فرهنگی با همکاری خیران و مردم جزو برنامه های مهم دولت تدبير و اميد محسوب می شود.

در پايان جعفر شکیب بانی این مجموعه آموزشی نیز بیان داشت: این کشور متعلق به جوانان است که باید از راه تحصیل علم در آبادانی و توسعه آن بکوشند. بهترین نعمت برای یک انسان عقل سالم و شجاعت است که می تواند راهگشا و بستر ساز ترقی و توسعه باشد، توصیه من مطالعه و کتابخوانی به جوانان است. تنها از طریق مطالعه می توانید جامعه بهتر برای خود و سایر هموطنان بسازید.