به مناسبت دهه مبارک فجر؛ بهره برداری از60 طرح عمرانی و صنعتی در مهریز

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، فرماندار مهریز عصر امروز در مراسم افتتاح سه طرح بزرگ شهرستان مهریز با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان از بهره‌برداری 60 طرح عمرانی و صنعتی در مهریز در طول ایام دهه فجر خبر داد.
مهدی کیانی‌مقدم بیان کرد: 60 طرح عمرانی و صنعتی با اعتبار دولتی بالغ بر 56 میلیارد ریال و مجموع تسهیلات دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بالغ بر 86 میلیارد ریال توسط 20 دستگاه اجرایی اجرا یا مشارکت شده که در ایام دهه فجر امسال افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از این پروژه‌ها 133 واحد مسکونی شهرک شهید رجایی مهریز خواهد بود که با حضور مسئولان کشور و استان در آینده‌ای نزدیک افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.
کیانی‌مقدم با اعلام اینکه سایر پروژه‌ها نیز در زمینه‌های کشاورزی، عمران روستایی و صنعتی است، عنوان کرد: سایر طرح‌ها نیز درقالب برنامه‌ای ویژه در آینده نزدیک مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد نیز در این مراسم با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر حمایت از بخش خصوصی برای ورود به عرصه صنعت تاکید کرد و افزود: بخش عظیمی از اشتغال استان یزد را صنایع تامین می‌کنند.
واحد صنعتی تولید لوله‌های پلی‌اتیلن آب و گاز در حال حاضر با اشتغال 30 نفر و ظرفیت تولید 2 هزار تن در سال با سه خط تولید و اعتبار 3.5 میلیارد تومان، نخستین پروژه‌ای بود که امروز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
اجرای شبکه توزیع و تغذیه گاز شهرک صنعتی مهریز با ساخت و نصب سه ایستگاه tbs دیگر پروژه افتتاحی امروز بود.
این شبکه گازرسانی به ظرفیت 10هزار مترمکعب در ساعت و اجرای یک‌هزار و 840 متر خط تغذیه و اجرای 16 هزار و 538 متر شبکه توزیع با اعتبار 800 میلیون تومان احداث شده که هم‌اکنون 51 واحد صنعتی در شهرک صنعتی مهریز امکان استفاده از این نعمت را دارند.
آخرین طرحی که امروز با حضور مسئولان در شهرک صنعتی مهریز مورد بهره‌برداری قرار گرفت، واحد صنعتی کاشی و سرامیک با اشتغال 205 نفر با ظرفیت تولید یک میلیون و 700 هزار مترمربع در سال با دو خط تولید تمام اتوماتیک با ظرفیت صادرات 800 هزار متر مربع در سال، سومین طرح افتتاحی امروز در مهریز بود.