به علت فرسودگی و بالا آمدن آب سد منشاد شکست

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، سد بندی خاکی 3 هزار مترمکعبی کرچنار منشاد به علت فرسودگی و بالا آمدن آب و سرازیر شدن آب بر روی بند خاکی، شکسته شد.
در اولین فرصت پس از شكستگي بند خاكي منشاد به دستور فرماندار مهریز جلسه شوراي مديريت بحران این شهرستان با حضور کلیه اعضا در محل وقوع حادثه در روستای منشاد تشکیل شد.
فرماندار مهریز و اعضای شوراي مديريت بحران پس از بازدید از خسارت های ناشی از شکستگی بند خاکی منشاد در نشستی در خصوص حادثه پيش آمده و احتمال حوادث مشابه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
فرماندار مهریز ضمن اشاره به به وجود گوراب هاي موجود و لزوم بررسي و استحكام سازي در جهت پيشگيري و اتخاذ تدابير لازم بر برآورد خسارتهای این حادثه از سوي دستگاههاي مرتبط تاکید و گفت: دستگاه های مرتبط در اولین فرصت خسارت های ناشی از این شکستگی این بند خاکی را ارزیابی و به فرمانداری ارسال نمایند.
وی لزوم فرهنگ سازي بيمه از سوي دهياريها و شوراهاي اسلامي را یادآور شد و خواستار حضور نیروهای راهداری، امدادی و خدمات رسان در محل حادثه شد.
وی همكاري كليه ادارات و شركت تعاوني دهياريها در كوتاهترين زمان ممكن در راستاي رفع خرابي هاي پيش آمده و ايمن سازي با دهياري منشاد و محوريت و نظارت بخشداري مركزي را مورد تاکید قرار داد و افزود: نصب تابلوهاي هشدار دهنده از سوي اداره راه و ترابري در جهت جلوگيري از تردد وسايل نقليه در محل حادثه ، نصب تابلوهاي هشداردهنده از سوي منابع طبيعي براي تمام بندهاي خاكي و سدهاي پلكاني، نصب تابلوهاي هشداردهنده از سوي جهادكشاورزي براي كلية استخرهاي روباز احداثي در مناطق شهري و روستايي و تمام نقاطي كه احتمال وقع حادثه وجود دارد از مهمترین اقدامات اولیه اعضای شورای مديريت بحران شهرستان است که با ید به فوریت انجام شود.
بازديد اداره منابع طبيعي از كليه بندهاي خاكي و گوراب هاي موجود با همكاري دهياري هاي روستاهاي منشاد و بنادك سادات و اعلام به اداره كل منابع طبيعي استان در  جهت استحكام سازي و تخصيص اعتبار ، اطلاع رساني بخشداري مركزي با همكاري دهياريها و شوراهاي اسلامي روستا در جهت فرهنگ بيمه  نیز از دیگر مصوبات این شورا بود.
خبرگزاری فارس: گفتنی است شکستی بند خاکی در بالا دست روستای منشاد موجب شکستی مسیر تردد، شکستگی تیربرق و تیرهای مخابرات شده است که پس از گذشت دقایقی از تشکیل این شورا، نیروهای راهداری و خدمات رسان با چند دستگاه لودر و بیل مکانیکی و تابلوهای هشداردهنده در محل حادثه حاضر شدند.