نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی:

نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در جريان بازديد ازمجموعه بندر خشك پيشگامان اظهار كرد: تكميل اين مجموعه بستر مناسبي براي سرمايه‌گذاري و اشتغالزايي بيشتر در كشور و استان يزد خواهد بود.

"محمدرضا صباغیان" كه به همراه "سید محمدرستگاری" فرماندار مهريز از اين مجموعه بازديد مي‌كرد، با اشاره به اهميت بندر خشک پیشگامان در کشور و استان، خاطرنشان كرد: مجموعه بندر خشک پيشگامان كه فاز نخست آن ۱۰۰ درصد و فاز دوم با ۲۰ درصد در حال تكميل است، به دليل واقع شدن در مرکز كشور و برخورداري از زيرساخت‌هاي حمل و نقل جاده‌اي و ريلي می‌تواند بسیار مفید و موثر در ترانزيت كالا در كشورمان باشد.

 
وي با اشاره به تاكيد برنامه ششم توسعه بر حمل و نقل 30 درصد از بار كشور به صورت ريلي،  ابراز امیدواری كرد كه هر بيشتر شاهد توسعه و پيشرفت اين مجموعه با توجه به نظر مثبت مسئولان كشور و استان به ان باشيم.
 
صباغيان همچنين اظهار كرد: به دليل اهميت استقرار گمرک در اين مجموعه به لحاظ تسهيلا در امور صادراتي و وارداتي، اين موضوع موكداً در حال پيگيري است.
 
وي با بيان اين كه در حال حاضر قريب ۴۵ نفر به طور مستقیم در اين مجموعه مشغول به فعاليت هستند، از فعاليت غيرمستقيم تعداد زيادي از جوانان كشورمان در اين مجموعه نيز خبر داد و گفت: مطمئناً تكميل اين مجموعه بستر مناسبي براي سرمايه‌گذاري و اشتغالزايي بيشتر در كشور و استان خواهد بود.
 
«سیدمحمد رستگاری» فرماندار مهریز هم در مورد نقش این بندر در شهرستان مهریز، گفت: مجموعه بندر خشک يكي از واحدهاي بزرگ در شهرستان مهريز به شمار مي‌ايد.
 
وي ادامه داد: این مجموعه كه به صورت تعاونی شكل گرفته و بخش زيادي از مردم در آن سهامدار هستند، با جدیت و حساسیت در شهرستان دنبال مي‌شود و خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر که سال گذشته و امسال صورت گرفت، مشکل اصلی این بندرخشک كه صدور مجوز گمرک بود، مرتفع شده است.
 
رستگاري، اين مجموعه را داراي بستر بسیار خوبی براي فعاليت‌هاي گمركي اعم از دپو و ترخيص کالا، امنیت، محوطه و ساختمان‌هاي اداری مناسب است.
 
وي از آغاز صادرات ريلي شهرستان از طريق اين مجموعه ابراز خرسندي كرد و گفت: خوشبختانه شرایطي فراهم شده تا محصولات صنعت فولاد، سیمان، کاشی و سرامیک و واحدهای بزرگ استان بتوانند به راحتي و با آرامش خاطر از امکانات اين بندرخشک بهره‌مند شوند.
 
گفتني است، صباغيان در ادامه نيز از فرودگاه در دست ساخت مهریز هم بازدید داشت.