پنجمین جلسه انجمن  و کمیته نهضت مطالعه مفید کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، روز چهارشنبه مورخ 22 دی ماه سالجاری  با حضور فرماندار و اعضای کمیته نهضت مطالعه مفید در محل فرمانداری  برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداري مهريز و نقل از اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،در این جلسه سید محمد رستگاری، فرماندار شهرستان مهریز ضمن خیر مقدم و تبریک پیشاپیش آغاز سی و هفتمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر انقلاب، اظهار داشت: جلسات انجمن و کمیته با هدف ارتقای مطالعه در جامعه برگزار می شود و در این جلسات ما بایستی  با فراهم نمودن کتاب و شرایط مناسب  و ترغیب جامعه به سوی کتابخوانی گام های موثری برداریم.

در ادامه وی نیاز مبرم فراهم آوری کتاب تست و کمک درسی جهت کتابخانه های عمومی  شهرستان و  استفاده  دانش آموزان از این کتاب ها در کنار مطالعه منابع غیر درسی اعضا را یادآور نمود و گفت: طبق دستور جلسه باید در این خصوص هم اندیشی صورت گرفته و راهکار مناسب ارائه گردد.

رستگاری همچنین با بیان اینکه دهه فجر را در پیش رو داریم تاکید نمود: امسال باید برنامه های متنوع و بسیار جالب و در خور این ایام از طرف نهاد ها به خصوص کتابخانه ها و سایر ادارات عضو کمیته اجرا گردد  و در این برنامه ها از برگزاری مسابقات کتابخوانی  با موضوع انقلاب و امام به خصوص برای نسل کودک و نوجوان استفاده گردد.

سعید قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز دراین جلسه ضمن قرائت دستور جلسه و ارائه عملکرد کتابخانه ها در جهت اجرایی نمودن مصوبات جلسه قبل بیان داشت: با توجه به این که نیمی از مراجعین کتابخانه ها دانش آموزان می باشند و آن ها خواستار کتب تست و کمک درسی در کنار سایر  منابع کتابخانه ای می باشند و متاسفانه کتابخانه ها از لحاط این نوع منابع غنی و به روز نیستند و نهاد کتابخانه ها در خصوص ارسال کتب تست   برنامه ی خاصی ندارد، لذا ضروری است که در این جلسه نسبت به تهیه کتاب تصمیم گیری شود.

وی  در ادامه صحبت های خود از اجرای طرح عضویت سراسری در استان خبر داد و گفت: اعضا با عضویت سراسری و پرداخت هزینه صدور کارت و با عضویت در یک کتابخانه می توانند از  خدمات امانت تمامی کتابخانه های عمومی استان استفاده نمایند.

سپس در این جلسه هر کدام از اعضا در خصوص تهیه کتب تست و برنامه های دهه فجر نظرات خود را بیان داشتند. مکاتبه با ناشر و اعلام لیست کتب مورد نیاز و درخواست مساعدت و همکاری از آنان از طرف مسئولین کتابخانه های عمومی؛ اعلام لیست منابع کمک درسی و تست به فرمانداری جهت تصمیم گیری در خصوص تهیه آن ؛اجرای برنامه نمایش در طول ایام دهه فجر،شب شعر در جهت بزرگداشت دهه فجر از طرف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ کارگاه کارت پستال سازی،تهیه روز نامه دیواری، برگزاری نمایش شخصیت های انقلاب، برگزاری نمایشگاه مخصوص کودک و نوجوان از طرف کانون پرورش فکری و آذین بندی و برنامه های خاص هر اداره در ایام دهه فجر از موارد مهم مطرح شده در این جلسه بود.

تجلیل  و اهدای لوح تقدیر به  اعضای انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید ، اهدای تعدادی کتاب از طرف آقای حاج محمود زارع بیدکی، خیر شهرستان جهت برگزاری نمایشگاه کتاب و مصرف سود مالی حاصله در امور کتابخانه ها از برنامه های پایانی جلسه بود.

این جلسه با یازده مصوبه همراه بود.