به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،فرماندار شهرستان مهریزدر نشست ستاد سفر شهرستان مهریز گفت: طی ایام تعطیل نوروز 18 هزار نفر در هتل‌ها و بوم گردی‌های مهریز اسکان داده‌شده‌اند؛درحالی‌که این تعداد در سال گذشته ۷۵۰۰ نفر بود و تعداد کل بازدیدکنندگان از مناطق گردشگری و ییلاقات شهرستان مهریز از آخرین روز اسفندماه تا روز ۱۶ فروردین، یک‌میلیون و 300 هزار نفر بوده است.

رضا زارع زاده همچنین از اسکان ۲۲۲۱ خانوار در ۱۸ مدرسه خبر داد و اذعان کرد: آمار اسکان مسافران نوروزی در سال گذشته ۴۰۱۰ نفر بود که این رقم به ۹۳۱۵ نفر در ایام نوروز امسال افزایش یافت و موجب شد مهریز از این حیث رتبه ششم را در کل استان کسب کند. از کل افرادی که اسکان داده شدند نیز ۶۶۹۰ نفر از فرهنگیان، ۱۸۷۴ نفر از نیروهای مشاغل دولتی و لشکری و ۷۵۱ نفر از مردم عادی و غیرفرهنگی بوده‌اند.

وی در این نشست بابیان اینکه در این ایام ۳۵ درصد تصادفات جرحی داشتیم گفت: ۴۰ درصد آمار سبقت و سرعت غیرمجاز نسبت به سال گذشته افزایش داشت و بررسی جرائم رانندگی و ترخیص خودروی مسافران نوروزی را در اسرع وقت انجام دادیم تا مسافران معطل نشوند.

وی افزود: آمار تلفات سوانح رانندگی امسال کاهش داشته است به‌طوری‌که در سال گذشته ۶ نفر فوتی داشتیم و امسال این آمار به صفر رسید و در مرکز استان نیز در سال گذشته ۱۵ نفر بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این تعداد امسال به ۴ نفر کاهش‌یافت.

بخشدار شهرستان مهریز نیز در این نشست خاطرنشان کرد: بانام گذاری برخی روزها به نام روستاهای مهریز، مراسم و جشن‌های مختلفی در ایام عید نوروز در سطح روستاهای شهرستان مهریز ازجمله روستای خورمیز، بهادران، گرد کوه و سریزد با غبارروبی از گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و افراد نخبه روستا برگزار شد.

مهدی دهقان‌زاده افزود: در جشنواره نوروزی رهگذر، ابتدای جاده مزرعه شور در محور مهریز – انار، علاوه بر استقبال مسافران نوروزی و حضور 3 هزار نفر در جشن روز مهریز در نهم فروردین‌ماه، مردم روستا توانستند محصولات تولیدی خود را در غرفه‌های این جشنواره به فروش برسانند