سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز روز شنبه ۲۸ شهریور ماه با حضور فرماندار در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد.

در این جلسه سید محمد رستگاری, فرماندار شهرستان مهریز با تاکید بر اهمیت کتابخوانی و نقش خاص مسئولین و نهادهای فرهنگی در زمینه اجرایی نمودن  برنامه هایی در قالب همایش ها,نشست های معرفی کتاب و معرفی کتابخوانان برتر و دیگر فعالیت های فرهنگی در این زمینه اظهار داشت: خوشبختانه  یکی از ابتکاراتی که در سال جاری توسط انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان صورت گرفت ؛برنامه ی معرفی کتاب توسط هریک از اعضای انجمن و حضور کتابخوانان در این جلسات و استفاده ویژه از نظرات و پیشنهادات آنان بوده است که این موضوع همچنین در سطح نهاد کتابخانه های عمومی کشور به طور جد دنبال شده است و در قالب برنامه های نشست کتابخوان در سراسر کشور اجرایی شده است و اداره کتابخانه ها باید با برنامه ریزی دقیق و استفاده از کتابخوانان و نویسندگان در این مراسنم در راستای ترغیب هرجه بیشتر مردم به کتابخوانی و معرفی کتاب های مفید گام بردارد.

سعید قریشی, رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن قدرانی از شهرداری جهت نصب تابلو با عنوان میدان کتاب و و تشکر از عضو انجمن در خصوص دریافت کمک ۲۰ میلیون ریالی از خیر به ارائه گزارشی از روند اجرایی شدن مصوبات جلسه قبل و قرائت دستور جلسه پرداخت.

سپس در این جلسه شمسی ابویی, رابط فرهنگی شهرستان به معرفی نشست کتابخوان و اهداف و سیاست های آن پرداخته و با اشاره به برگزاری دونشست در شهرستان در تاریخ های ۲۱ مهر ماه و ۲۶ بهمن در خصوص نحوه برگزاری نشست ها و چگونگی ثبت نام مطالبی را بیان داشت.

همچنین در این جلسه با حضوربخشدار شهرستان واظهارات رابط فناوری و بیان مشکلات و هزینه های اینترنتی کتابخانه های روستایی توسط وی مقررشد که تفاهم نامه ای فیمابین اداره کتابخانه ها و دهیاری منعقد گردد و در این زمینه چاره اندایشی شود.

گفتنی است این جلسه با معرفی کتاب " انسان ۲۵۰ ساله " توسط حسینی,جانشین ناحیه مقاومت بسیج ادامه یافت و ۵ تن از  کتابخوانان حاضر  در جلسه به معرفی کتاب و بیان راهکارهای تشویق مردم و به خصوص نسل جوان به خواندن و نوشتن پرداختند.

در ادامه دیگر اعضای انجمن نظرات و پیشنهادت خود را در قالب اجرای برنامه ی نشست کتابخوان در شهرستان ارائه نمودند.

این جلسه با ۱۲ مصوبه و بازدید از کتابخانه عمومی شهید مطهری و نمایشگاه تازه های کتاب پایان یافت.