سومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، روز سه شنبه مورخ 15/7/1393 با حضور فرماندار، بخشدار،دهیاران کتابخانه های روستایی و اعضای انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز و نقل ازروابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز، قریشی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ضمن خیر مقدم به اعضا و تبریک آعیاد قربان و غدیر و دهه ولایت، به قرائت دستور جلسه پرداخت.

وی ابتدا گزارشی از طرح های پیشنهادی اعضاء را مطرح نمود و سپس به تشریح برنامه ها، ساعت کاری و مسائل و مشکلات کتابخانه های روستایی پرداخت.

قریشی عمده ی مشکلات کتابخانه های روستایی را شامل ساخت طبقه دوم،ایزوگام پشت بام کتابخانه سمسار و کمبود تجهیزات سرمایشی و گرمایشی و نیز تجهیزات کامپیوتری در این کتابخانه ها دانست

رئیس اداره کتابخانه های شهرستان در ادامه صحبت های خود تاکید کرد یکی از اهداف اصلی نهاد کتابخانه های عمومی کشور،گسترش کتابخوانی و ارائه بهتر خدمات در کتابخانه ها به جامعه اهل مطالعه و خصوصاً جوانان شهر و روستاست.

رستگاری، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان با تبریک روز روستا به بخشدار و دهیاران و مسئولین کتابخانه های روستایی و اظهار خرسندی متقارن شدن  برگزاری سومین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید در کتابخانه روستایی سمسار و روز روستا، از بخشدار و دهیاران خواست به طور جدی مسائل مربوط به کتابخانه های روستایی را پیگیری نموده و جهت ارتقای کتابخوانی در روستا ها تلاش نمایند.

وی با تاکید بر اینکه برای کتابخوان نمودن و سیاست گذاری در خصوص امر کتاب و کتابخوانی در شهرستان ابتدا باید به آن اعتقاد داشته و در وهله اول خود کتابخوان باشیم لازم است برنامه ی آغازین جلسات انجمن را با مطالعه و نقد و بررسی کتاب آغاز نمائیم.

 رئیس انجمن کتابخانه ها ی عمومی شهرستان همچنین اظهار کرد با توجه به اینکه انجمن مجموعه ای از انسان های فکور و اندیشمند ی است که نسبت به کمبود مطالعه حساس هستند و انجمن باید محلی برای تعامل بین دستگاهی باشد و نگاه باید در جهت رشد و توسعه مطالعه شهروندان باشد لذا اعضای کمیته باید در این زمینه حساس و پرتلاش باشند.

سید عباس طباطبایی، بخشدارشهرستان مهریز در این جلسه از لزوم تشکیل  جلسه ای جداگانه با حضور دهیاران روستاهای مدوار، خورمیز سفلی، بهادران، عصمت آباد و میرک آباد جهت  تقبل هزینه های جاری کتابخانه های روستایی  توسط دهیاری ها و لزوم کمک های نقدی و غیر نقدی به کتابخانه ها ی روستایی خبر داد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان نیز در این جلسه  نهضت مطالعه مفید را از  برنامه های اساسی و مهم دانست و گفت: این برنامه به زودی با تشکیل اتاق فکر مطالعه مفید در آموزش و پرورش دنبال می شود.

وی  قول مساعد داد در جهت تقبل هزینه جوایز مسابقات و اطلاع رسانی آن به دانش آموزان با کتابخانه ها همکاری نموده و نیز  برنامه بازدید مدارس از کتابخانه ها و معرفی دانش آموزان کتابخوان برتر با جدیت در سال تحصیلی جدید دنبال می شود.

در ادامه دیگر اعضای حاضر در جلسه دیدگاه و نقطه نظرات خود را در خصوص دستور جلسه بیان نموده و همچنین مسئولین کتابخانه های روستایی مشکلات و نیازهای کتابخانه های خود را به سمع فرماندار و اعضای انجمن رساندند.

در این جلسه کتاب فال خون نوشته ی داوود غفارزادگان به مطالعه و نقد و بررسی قرار گرفت و نیز مقرر شد در جلسه ی بعدی انجمن،کتاب اشک باید راز دار باشد توسط اعضا مطالعه شود.

در پایان پس از بحث و بررسی و ارائه نقطه نظرات اعضا حاضر در جلسه 11 مصوبه به تصویب رسید.