جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه و خبرنگاران  شهرستان مهریز با حضور فرماندار شهرستان ، معاون فرماندار ، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران فعال و عکاسان خبری مهریزی در محل سالن اجتماعات فرمانداری مهریز برگزار شد.
در این جلسه ابتدا عباس حکایتی رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی های شهرستان مهریز  و مسئول روابط عمومی فرمانداری مهریز به ارائه گزارشی از وضعیت خبر رسانی و خبرنگاری شهرستان پرداخت .
در ادامه کاظم سبحان زاده رئیس کانون خبرنگاران گزارشی از فعالیت این کانون و فعالیت خبرنگاران مهریز ارایه نمود و گفت : امیدوارم خبرنگاران جوان شهرستان مهریز با در نظر گرفتن رسالت خبرنگاری و مصلحت نظام و کشور و با انعکاس اخبار خوب و مفید بتوانند در خدمت جامعه و کشور باشند .
همچنین  سید رضا آقایی رئیس ارشاد شهرستان مهریز به ارائه گزارشی از وضعیت مطبوعات و تعداد خبرنگاران شهرستان از گذشته تا کنون پرداخته و با اشاره به رشد کمی و کیفی مقوله خبرگزاری در مهریز ، برگزاری کارگاه آموزشی خبرنگاری را از دلایل این موفقیت برشمرد.
در ادامه سید محمد رستگاری  فرماندار شهرستان مهریز ضمن خیر مقدم به خبرنگاران شهرستان به اهمیت رسالت خبرنگاران در جوامع امروزی و نقش خبرگزاریها و سایتهای خبری و گروه های خبری در دنیای مجازی پرداخت و گفت : اطلاع رسانی در جامعه امروز نقش تعیین کننده ، حساس و مهمی را دارد و خبرنگاران متخصص و متعهد میتوانند موجب پویایی و تحرک و امید در جامعه بشوند .
خبرنگاران مهریزی نیز به بیان نظرات ، دیدگاه ه ها و سئوالات خود پرداختند 
و اشتغال  جوانان مهریزی ، تکمیل پروژه های عمرانی الخصوص پروژه های عمران شهری  ، افزایش تعداد نشریات شهرستان ، پیگیری بیمه خبرنگاران، تاسیس و تجهیز دفتر خبرگزاری ، بررسی وضعیت فرهنگی فضاهای عمومی و پارکهای شهر و انتقال پاسگاه مدنی و پاسگاه پلیس راه مهریز از جمله سئوالات خبرنگاران مهریز بود .
در پایان فرماندار شهرستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به سئوالات و درخواستهای تخصصی خبرنگاران پاسخ گفتند و به مناسبت هفته کتاب با اهدای بسته فرهنگی از خبرنگاران  فعال شهرستان مهریز تجلیل بعمل آمد.