اولین جلسه مشترک انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز در سال ۹۴ به ریاست فرماندار و حضور دیگری اعضای انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید ، در محل مجتمع فرهنگی و هنری مهریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز ،سید محمد رستگاری،فرماندار شهرستان در این جلسه ،تاکید مقام معظم رهبری در امر کتاب و کتابخوانی و مطالعه مفید و اهمیت فوق العاده ایشان به کتاب و مطالعه را یکی از عوامل تاثیر گذار بر اهمیت جایگاه جلسات انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید دانست و افزود:اعضای حقیقی انجمن باید در جلسات انجمن به صورت مداوم حضور داشته و حاضرین در جلسات انجمن باید با علاقه ی خاصی به کتابخوانی و اهمیت دادن به آن حضور داشته باشند و راهکارهای مفیدی در امر ترویج کتابخوانی در سطح شهرستان ارائه گردد و جلسات انجمن از لحاظ کیفی ارتقا یابد.
رستگاری،همچنین با در نظر داشتن نیازهای تعمیراتی و تجهیزاتی کتابخانه های عمومی این شهرستان،در خصوص افزایش اعتبارات تجهیز و تعمیر در سال جاری قول مساعد داد.

سعید قریشی،رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز،ضمن تبریک پیشاپیش اعیاد شعبانیه ،به تشریح مصوبات و پیگیری های انجام شده در زمینه نامگذاری یکی از میادین شهر به نام کتاب، دریافت۱۶۰ نسخه کتاب از کانون فرهنگی آموزش به ارزش ۲۰ میلیون ریال،جداسازی بخش کودک و سالن های مطالعه کتابخانه عمومی مجتمع فرهنگی و هنری اشاره کرد. سپس به بیان دستور جلسه پرداخت.

در ادامه ی جلسه، هر کدام از اعضاء نقطه نظرات و پیشنهادت خود را در خصوص برنامه های فرهنگی قابل اجرا در کتابخاه های عمومی شهرستان بیان داشتند؛ دعوت از فعالان فرهنگی ادارات و نهادهای شهرستان جهت حضور در جلسات انجمن کتابخانه ها،برگزاری جلسات نقد و معرفی کتاب و برگزاری برنامه های قصه گویی و داستان خوانی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اهم موارد مطرحه شده دراین جلسه بود.