برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مهریز
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهریز ، در ابتدای این جلسه گزارشی از انجام مصوبات جلسه قبل انجمن در رابطه با وصول نیم درصد درآمد شهرداری سهم کتابخانه ها ، جابجایی کتابداران و اضافه ساعت کتابخانه ها در ایام امتحانات توسط سید کاظم کمالیان دبیر انجمن ارائه گردید.

در ادامه احمد علی زارع زاده ، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی مهریز ، با تقدیر از تلاش های صورت گرفته از سوی دبیرخانه انجمن در خصوص اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی و نقش مطالعه در رشد و توسعه فرهنگی جامعه به ایراد سخن پرداخت.

همچنین بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان صورت گرفت و اعضای انجمن نقطه نظرات خود را جهت بهبود روند فعالیت این اماکن علمی و فرهنگی بیان نمودند.

برنامه ریزی برای بهره برداری از کتابخانه دکتر سمسار یزدی بعنوان اولین کتابخانه روستایی مهریز ، همزمان با ایام نیمه شعبان ، راه های جذب مساعدت های مالی به انجمن از سوی خیرین مهریزی ، پیگیری برای رفع مشکل اوقافی کتابخانه بقیه الله ، رفع مشکل برق کتابخانه شماره یک ، برگزاری جلسه ای برای بررسی مشکلات کتابداران با حضور فرماندار و برنامه ریزی برای برگزاری یک مسابقه از متن کتب مرحوم آذریزدی و نیز خرید کتاب های این نویسنده مشهور یزدی برای کتابخانه های عمومی مهریز از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

لازم به ذکر است شهرستان مهریز هم اکنون دارای 5 کتابخانه عمومی با بیش از 50000 جلد کتاب و 2000 نفر عضو می باشد.