برزگر : اقدام ضابطین امر به معروف و نهی از منکر بسیار ارزشمند است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز گفت: نوع کار و اقدام ضابطین امر به معروف و ناهیان از منکر بسیار ارزشمند است.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز ، محمد جواد برزگر در جمع ضابطین امر به معروف   اظهار کرد: خداوند در قرآن مجید در مورد امر به معروف و نهی از منکر می‌فرماید: امر به معروف و نهی از منکر همانند دریایی در مقابل قطره‌هایی از اعمال و فضائل انسان‌ها است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری مهریز اضافه کرد: اگر به مقوله امر به معروف  و نهی از منکر به شکل جهانی نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که در کشورهای غربی مبحث امر به معروف و نهی از منکر  را نظارت اجتماعی می‌دانند و این نظارت صرفاً حول مسائل مادی است.

وی افزود: در دین مبین اسلام برخلاف جهان غرب، امر به معروف و نهی از منکر به شکل معنوی نمود پیدا می‌کند و از واجبات اولی است.

برزگر منشادی مطرح کرد: نوع کار و اقدام ضابطین امر به معروف و ناهیان از منکر بسیار ارزشمند است و فعالیت آنان در پیشگاه عدل الهی از ارزش و جایگاه والایی برخوردار است.

همچنین امام جمعه مهریز گفت : تمام اعمال ما از جمله نماز، روزه، خمس، زکات و جهاد قطره‌ای در برابر دریای بیکران امر به معروف و نهی از منکر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محی الدینی در خصوص اینکه امر به معروف و نهی از منکر واجب عینی است یا واجب کفایی، گفت: امر به معروف و نهی از منکر از یک طرف واجب عینی است که بر همه واجب است، یعنی آحاد ملت و امت باید آمران به معروف و ناهیان از منکر باشند که خداوند می‌فرماید: برخی از میان شما باید دیگران را دعوت به خیر کند که این دعوت به خیر همان امر به معروف و نهی از منکر است.

وی تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر از هیچ‌کس ساقط نیست و این وظیفه الهی بر همگان واجب است؛ منتهی عده‌ای از افراد باید تلاش خود را در زمینه امر به معروف و نهی از منکر نسبت به بقیه افراد مضاعف‌تر کنند.

عبدالرضا محی الدینی در ادامه افزود: همانطور که امر به معروف و نهی از منکر دعوت به خیر است و جامعه را به سوی خیر پیش می‌برد اگر این امر ترک شود، تمام جامعه را  به سوی بدی و شر سوق می‌دهد.

وی  عنوان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید چند خصوصیت داشته باشند از جمله بهره‌مندی از شناخت لازم، شناخت نسبت به مخاطب و چگونگی ارتباط برقرار کردن، اخلاص و پایبندی به ارزش‌ها که اگر طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر نسبت به این موارد آگاهی کامل داشته باشند،  می‌توانند وظیفه خود را به خوبی انجام دهند.