برداشت ۶تن گل بیدمشک تا پایان اسفند در روستای منشاد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، رئیس شورای اسلامی منشاد گفت: برداشت گل بیدمشک در سطح کشت بیش از دو هکتار از باغ‌های منشاد آغاز شد.
محمدرضا سلیمی اظهار داشت: برداشت این محصول همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز می‌شود و تا پایان اسفند ادامه دارد و ۱۰۰ نفر از کشاورزان این منطقه را مشغول چیدن گل بیدمشک می‌کند.
وی افزود: برداشت گل بیدمشک در سطح کشت بیش از دو هکتار از باغ‌های منشاد از اوایل اسفند ماه آغاز شده و تا پایان اسفند ماه ادامه دارد و در مجموع شش تن گل بیدمشک برداشت می‌شود که از هر کیلو گل بیدمشک، چهار لیتر عرق بیدمشک در کارگاه‌های عرقیجات منشاد استحصال و روانه بازار می‌شود.
سلیمی عنوان کرد: علاوه بر اینکه کشاورزان منشاد گل بیدمشک را برای تهیه عرق به کارگاه‌های عرقگیری ارسال می‌کنند، کشاورزان شهرستان‌های ساوه، شیراز، ارومیه، مهریز، تفت و روستاهای اطراف، گل بیدمشک خود را برای تهیه عرق به منشاد حمل می‌کنند.
وی یادآور شد: سه کارگاه عرق‌گیری کار تهیه عرق بیدمشک را در منشاد انجام می‌دهند و عرق بیدمشک را به استان یزد و استان‌های همجوار ارسال می‌کنند.
سلیمی از مسئولان جهاد کشاورزی خواست: برای کمک به کشاورزان در زمینه افزایش کاشت گل بیدمشک و ارتقای کارگاه‌های عرقگیری و گلاب‌گیری اقدامات لازم را به عمل آورند.
عرق گل بیدمشک برای درمان اعصاب، ناراحتی قلبی و خفقان قلب مفید است.