برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد انجام شد؛ جمع‌آوری 36 میلیون تومان در جشن گلریزان مهریز

جشن گلریزان برای دومین سال متوالی در مهریز برگزار شد و خیران و نیکوکاران مهریزی 36 میلیون تومان برای آزادی زندانیان نیازمند کمک کردند.
 به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، این جشن با حضور خیران و نیکوکاران مهریزی، رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل زندان‌های استان، فرماندار مهریز، بخشدار و جمعی از مسئولان مهریز در مجوعه تاریخی شاه‌عباسی برگزار شد.
 رئیس کل دادگستری استان یزد در این جشن ضمن قدردانی از خیران و نیکوکاران مهریزی، شهرستان مهریز را جزو سه شهرستانی نام برد که جشن گلریزان به طور متوالی در آن برگزار می‌شود. غلامحسین حیدری بیان داشت: در سال گذشته با کمک ستاد دیه استان یزد زمینه آزادسازی 14 زندانی بی‌بضاعت مهریزی که مرتکب جرائم مالی غیرعمد بودند، با پرداخت وام و کمک بلاعوض و همراهی خیران مهریزی فراهم شد.
 وی افزود: در حال حاضر پنج نفر از شهرستان مهریز با جرائم مالی غیرعمد و فاقد استطاعت مالی در زندان به سر می‌برند که 67 میلیون تومان برای آزادی آنان نیاز است و امید می‌رود با کمک خیران و نیکوکاران در ماه پر خیر و برکت رمضان در روز عید فطر این پنج نفر به کانون گرم خانواده خود بازگردند.
حیدری تعداد زندانیان نیازمند به کمک‌های مالی در زندان‌های استان یزد را 180 نفر اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تعداد 180 نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند که نیازمند کمک‌های مالی خیران و نیکوکاران استان هستند.
رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: زندانیان جرائم مالی غیرعمد در زندان‌های استان با مبلغ 7 میلیارد و 400 میلیون تومان آزاد خواهند شد که البته در این زمینه مددکاری زندان‌ها و کمیته صلح و سازش ستاد دیه تلاش‌های خوبی انجام داده و مبلغ قابل توجهی گذشت رضایتمندانه از شاکیان اخذ کرده است.
 وی در ادامه با استناد به آیات الهی قرآن کریم به تشریح اهمیت بخشش مال و ثروت از دیدگاه اسلام پرداخت و با بیان اینکه این امر نیاز به تبلیغ دارد، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم بخشش مال و ثروت را از اوصاف مؤمنان، نیکوکاران و تقوا پیشگان برشمرده است.
فرماندار مهریز نیز در این مراسم اظهار داشت: دلسوزی مردم و مدیران دستگاه‌ها و ادارات به واقع یک نعمت الهی و از برکات انقلاب و امام خمینی (ره) است.
مهدی کیانی مقدم با اشاره به اینکه برگزاری جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان و در ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) بسیار مناسبت دارد زیرا امام حسن (ع) در طول دوران زندگی پربرکتشان تمام زندگی خود را انفاق کردند، افزود: این امام همام می‌توانند الگوی بسیار مناسبی برای خیران کشور اسلامی ما باشند.
وی از برگزار کنندگان این جشن برای دومین سال متوالی در شهرستان مهریز همچنین خیران و نیکوکاران قدردانی کرد.