براساس قرارداد شركت گاز با بيمه ايران انجام شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز،به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز، رئیس شرکت ملی گاز با بیان اینکه در حال حاضر تمامی مشترکین خانگی در روستاها و شهرها در برابر حوادث گاز بیمه شده اند، نحوه پرداخت بیمه به حادثه دیدگان گازی را تشریح کرد و گفت: مشترکان پس از بروز حادثه گازی باید به کارگزاریهای بیمه ایران مراجعه کنند.
با توجه به رشد آمار گاز گرفتگی همزمان با افزایش مصرف گاز طبیعی در بخشهای خانگی و تجاری در ماههای سرد سال، گفت: بر این اساس رعایت معیارهای ایمنی به منظور کاهش صدمات و تلفات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ضروری به نظر می رسد.
سخنگوی شرکت ملی گاز خواستار توسعه آموزش برای استفاده با وسایل گازسوز توسط خانواده شد و تصریح کرد: مشترکان خانگی در برابر حوادث گازی همچون انفجار، آتش سوزی و مسمومیت تحت پوشش بیمه جانی و مالی قرار می گیرند.
وی با تاکید بر اینکه برای اولین بار طرح بیمه مشترکان گاز توسط شرکت ملی گاز مطرح شده است، بیان کرد: هم اکنون این لایحه تمامی مراحل قانونی خود را پشت سر گذاشته و حتی از بهمن ماه سال گذشته تاکنون در سطح کشور اجرایی شده است.
این مسئول گازی با اشاره به امضای قراردادی بین شرکت ملی گاز و بیمه ایران برای اجرای طرح بیمه مشترکان گازی، تبیین کرد: بر این اساس به منظور جبران هزینه پزشکی ناشی از هر حادثه بیش از 300 میلیون ریال توسط کارگزار بیمه پرداخت خواهد شد.
به گفته بوجارزاده برای هر نفر تا سقف مبلغ 170 میلیون ریال غرامت فوت، نقص عضو و از کار افتادگی دائم پرداخت می شود ضمن آنکه در هر حادثه ناشی از گاز برای هر واحد مسکونی تا حداکثر 215 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه تمامی مشترکین گاز بخش خانگی در روستاها با پرداخت ماهانه 250 ریال و در شهرها با پرداخت 500 ریال در مقابل حوادث ناشی از گاز طبیعی بیمه شده اند، بیان کرد: مشترکان با استفاده بهینه از این حامل انرژی زمینه استفاده از گازی پایدار در فصل زمستان را برای تمامی مشترکان فراهم کنند.
 سخنگوی شرکت ملی گاز با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نزدیک به 16 میلیون خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند، یاداور شد: تمامی حادثه دیدگان گازی باید به کارگزاریهای بیمه ایران در سراسر کشور مراجعه کنند.