با حضور پرشکوه مردم؛ پیکر شهید احمد دهقانی‌زاده در مهریز تشییع شد

با حضور گسترده و باشکوه مردم شهیدپرور، انقلابی و وفادار مهریز پیکر شهید پاسدار احمد دهقانی‌زاده تشییع و در گلزار شهدای بغدادآباد علیا به خاک سپرده شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، پیکر جانباز سرافراز هشت سال دفاع مقدس با حضور پرشور مردم مهریز بر دستان ولایتمداران این شهر تشییع شد و در گلزار شهدای بغدادآباد علیا به خاک سپرده شد.
پیکر احمد دهقانی‌زاده در مراسمی از ورودی مهریز به سپاه قدیم این شهرستان، محل کار آن رزمنده تشییع و در آنجا مراسمی نمادین برای پاسداشت زحمات و تلاش‌های وی برگزار شد.
سپس پیکر وی با استقبال گرم بسیجیان ستاد یادواره لاله‌های آسمانی تا حسینیه باغ بهار مهریز تشییع شد.
امام جمعه مهریز پس از قرائت نماز بر پیکر این جانباز سرافراز دوران دفاع مقدس، در سخنانی به بیان خاطراتی از وی پرداخت و اظهار داشت: شکوه و عظمت برگزاری یادواره لاله‌های آسمانی که چند شب پیش در حسینیه باغ بهار با حضور سخنرانانی همچون آیت‌الله سید احمد خاتمی و استقبال بیش از 5 هزار نفر برگزار شد، مرهون تلاش‌های این جانباز سرافراز است.
حجت‌الاسلام علی برهان افزود: همت و تلاش و پیگیری احمد دهقانی‌زاده در ساخت پایگاه مقاومت شهید دستغیب بر هیچکس پوشیده نیست و به همین دلیل برای جبران زحمت او، همه عهد می‌بندیم تا راهش را ادامه دهیم.
برهان ادامه داد: دفاع از ارزش‌های والای نظام و آرمان‌های انقلاب و حرکت در راستای منویات رهبر معظم انقلاب تنها هدف احمد دهقانی‌زاده بود.
امام جمعه مهریز اظهار داشت: مهربانی و انسی که احمد دهقانی‌زاده با جوانان محل داشت سبب جذب آنان به پایگاه و افزایش عشق و علاقه آنان به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب شد و اتحادی عظیم بین جوانان محل با وجود او شکل گرفت تا این یادواره لاله‌های آسمانی با این شکوه و عظمت برگزار شود.
وی خاطرنشان کرد: وی بیش از 9 بار به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد که این نشان از عشق و علاقه او به مقام شهادت داشت.
برهان افزود: اجر و ثواب احمد دهقانی‌زاده کمتر از شهادت نیست.
وی عنوان کرد: امروز جهان بیدار است و موج بیداری اسلامی که در منطقه اتفاق افتاده دومین موج بزرگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی است و این بیداری مدیون خون شهیدان و جانبازانی است که جان خود را در راه دفاع از اسلام نثار کردند.
برهان، مردمی بودن، خضوع و اخلاص به دنبال پست و مقام نبودن احمد دهقانی‌زاده را یکی از ویژگی‌های بارز این پاسدار پر افتخار اعلام کرد.
در این مراسم پرشکوه سردار اکبر فتوحی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد، حجت‌الاسلام علی برهان امام جمعه مهریز، حجت‌الاسلام رحمانی مشاور استاندار در امور روحانیون، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد، جمعی کثیری از بسیجیان غیور و برخی دیگر از مردم و مسئولان استان و شهرستان حضور داشتند.
احمد دهقانی‌زاده به دلیل شدت جراحات وارده به ویژه مواد شیمیایی و ترکش‌های داخل بدن که از زمان جنگ تحمیلی برایش به یادگار مانده بود، پس از تحمل یک سال بیماری سخت و انجام چند عمل جراحی، دوشنبه شب در بیمارستان فاطمةالزهرا (س) مهریز به خیل عظیم شهدا پیوست.
وی پاسدار بازنشسته ناحیه مقاومت بسیج و فرمانده پایگاه مقاومت شهید دستغیب مهریز بود که زحمات و تلاش‌های فراوان او در راه پاسداشت ارزش‌های ناب انقلاب اسلامی به ویژه بسیج مستضعفان در اذهان عموم مردم شهیدپرور مهریز باقی خواهد ماند.
احمد دهقانی‌زاده که یکی از بانیان برگزاری سومین یادواره شهید کعبه استان، سرداران و 82 شهید پایگاه‌های حضرت مهدی (عج)، شهید دستغیب و شهید باهنر مهریز بود، درست یک شب پس از پایان این یادواره دار فانی را وداع گفت و مردم غیور و وفادار مهریز به ویژه بسیجیان را اندوهگین کرد.
در پایان مراسم تشییع نیز پیام تسلیت محمدرضا فلاح‌زاده، استاندار یزد قرائت شد.
مجلس یادبود این رزمنده سلحشور هشت سال دفاع مقدس جمعه صبح و عصر در مسجد جامع باغ بهار و مراسم روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین نیز از امشب به مدت سه شب بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع باغ بهار برگزار می‌شود.

 خبرگزاری فارس: با حضور پرشکوه مردم؛ پیکر شهید احمد دهقانی‌زاده در مهریز تشییع شد

خبرگزاری ایرنا: با حضور اقشار مختلف مردم: مراسم تشييع پيكر پاك جانباز شهيد در مهريز برگزار شد