با حضور فرماندار مهریز / داروسازان شهرستان مهریز تجلیل شدند

همزمان با پنجم شهریور ماه و روز داروساز فرماندار مهریز با حضور در دارخانه های سطح شهرستان این روز را گرامی داشتند و از زحمات داروسازان مهریز تقدیر کردند.

 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان مهریزهمزمان با پنجم شهریور ماه و روز داروساز فرماندار و معاونین فرمانداری مهریز با حضور در دارخانه های سطح شهرستان این روز را گرامی داشتند و از زحمات داروسازان مهریز تقدیر کردند.

 همچنین فرماندار و امام جمعه مهریزی در پیامی مشترک این روز را به خانواده بزرگ جامعه داروسازی شهرستان مهریز تبریک گفتند .

متن این پیام بدین شرح است:

 

باسمه تعالی

 

زکریای رازی بزرگ مردی است که اعتبار نامش در تاریخ دانش بشری همواره یاد‌آور نگرش اصیل همه دانشمنـدان اسـلامـی بـه ارزش مقولـه تحقیـق و تجربـه بـوده و هسـت. آثار کم نظیری چون الحاوی و طب المنصوری که در قرون متمادی به عنوان مرجع آموزش پزشکان و دانشمندان در سراسر جهان معتبرترین کتب مورد استناد بوده‌اند، خود یادگار دوران رشد و شکوفایی علم و پژوهش در گهواره تمدن ایرانی اسلامی بود .

پنجم شهریورماه به مناسبت سالروز تولد محمد زکریای رازی فیلسوف و دانشمند بزرگ مسلمان و ایرانی ، روز داروسازی در ایران نام گذاری شده‌ است .  رازی ، هوشی سرشار و حافظه‌ای قوی در فراگیری علوم داشت و در مدت 20 سال به پیشرفت های خارق‌العاده‌ای در علوم مختلف دست یافت .

داروسازی در ایران امروز نه تنها علمی با جنبه‌های پایه و کاربردی است که در خانواده علوم پزشکی از جایگاهی ممتاز برخوردار است بلکه به نوعی الگویی کارا و نوین در ارتباط میان دانشگاه و صنعت است که توفیق یافته علم را به عرصه ‌عمل برده و با شناخت جامعی از توانمندی‌ها و ضرورت‌های مورد توجه جامعه ، آنچه را مردم نیاز دارند با خلاقیتی قابل تقدیر تولید و عرضه کند .

 

اینجانبان ضمن عرض تبریک و تهنیت این روز به خانواده بزرگ جامعه داروسازی شهرستان مهریز ، از درگاه ایزد منان ، آرزوی سلامتی و توفیق خدمت به مردم را برای همگان ، خواستاریم.