با حضور رئیس سازمان دامپزشکی؛ واحد صنایع بسته‌بندی مهریز افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، با حضور رئیس سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، بیست و دومین واحد صنایع بسته‌بندی استان یزد در مهریز افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از مهریز، رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مراسم افتتاح این طرح که با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل دامپزشکی استان، رئیس شیلات استان، فرماندار مهریز، رئیس دامزپشکی مهریز و جمعی دیگر از مسئولین استان و شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت صنایع بسته‌بندی اظهار داشت: عرضه فرآورده‌ها به صورت بسته‌بندی در کشور یکی از سیاست‌های سازمان دامپزشکی است.
سیدمحسن دستور افزود: با بسته‌بندی موادغذایی به ویژه فرآورده‌های دامی، محصول از مزایایی همچون شناسنامه، ردیابی محصول، تاریخ مصرف و جلوگیری از آلودگی‌ها برخوردار خواهد بود.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در مورد صنایع بسته‌بندی استان یزد عنوان کرد: در استان یزد با توجه به بالاتر بودن میزان تولید نسبت به مصرف علاوه بر مزایای بهداشتی، سرمایه‌گذاری در این مراکز می‌تواند امتیازاتی برای تولیدکنندگان داشته باشد و مازاد بر مصرف در چنین مراکزی بسته‌بندی و به صورت منجمد آماده توزیع شود.
وی افزود: در استان یزد در این زمینه سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته و 22 واحد بسته‌بندی در این استان وجود دارد.
به گزارش فارس، در این واحد بسته‌بندی که امروز در مهریز به مناسبت 14 مهرماه، روز جهانی دامپزشکی راه‌اندازی شد، انواع بسته‌بندی‌های ماکیان و آبزیان به صورت تازه و منجمد با مجوز سازمان دامپزشکی استان یزد انجام می‌شود.
در این واحد برای 30 نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی صورت گرفته است.
این واحد تولیدی با سرمایه گذاری یک و نیم میلیارد تومان با همکاری بانک کشاورزی با ظرفیت 100 درصد صادرات با دو خط تولید نیمه اتوماتیک قابلیت بسته‌بندی 15 هزار و 500 تن ماکیان و 17هزار و 800 آبزیان در سال را دارد.