عاون رئیس‌جمهور در دومین روز از سفر دوروزه خود به استان یزد، با حضور در شهرستان مهریز، از ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرد.

هرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در حاشیه سفر دو روزه خود به یزد امروز جمعه 6 اسفند، با حضور در شهرستان مهریز از باغ جهانی پهلوان پور ، قلعه سریزد و باغ آهو این شهرستان بازدید کرد.
 
رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در  بازدید از بخش‌های مختلف باغ جهانی پهلوان ‌پور، از نزدیک با آخرین وضعیت حفظ و نگه‌داری این باغ جهانی آشنا شد.
 
گفتنی است : باغ جهانی پهلوان‌پور دارای برج و موزه مردم‌شناسی، شربتخانه و سوئیت‌های پذیرایی است که در سال 1381 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و در سال 1391 نیز در قالب پرونده باغ‌های ایرانی ثبت‌ جهانی شد.
 
دکتر احمدی‌پور در بازدید از قلعه تاریخی سریزد نیز ضمن اشاره به شکوه و زیبایی آن، بر صیانت از آثار فرهنگی و تاریخی و معرفی هر چه بهتر آن‌ها به گردشگران تأکید کرد.
 
شایان ذکر است: قلعه تاریخی سریزد کهن‌ترین و بزرگ‌ترین صندوق امانات بانکی ایران است که قدمت آن به دوره ساسانیان می‌رسد و محل ذخیره‌سازی غلات و مواد غذایی و اشیای گران‌بها بوده است.
 
گفتنی است: ارگ قدیم سریزد به یکی از عجایب هفتگانه ایران شهرت دارد و در سال 2014 موفق به کسب جایزه ممتاز "رقابت حفاظت از میراث‌فرهنگی آسیا و اقیانوسیه" از یونسکو شد.
 
معاون رئیس‌جمهور در ادامه بازدید از شهرستان مهریز از بخش‌های مختلف مجموعه نگه‌داری حیوانات و پرندگان باغ آهو این شهرستان نیز بازدید کرد.
 
احمدی‌پور در حاشیه  بازدید از شهرستان مهریز ، ضمن تشویق مردم برای از دست ندادن فرصت سفر به یزد در نوروز 96، اظهار کرد: خوشبختانه استان یزد بناهای تاریخی زیبا و جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد و از تأسیسات گردشگری مناسبی برخوردار است و می‌تواند یکی از بهترین مقاصد سفر در نوروز 96 باشد.
 
وی با اشاره به بازدیدهای خود از آثار فرهنگی‌تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان ازجمله آثار تاریخی شهر مهریز، یادآور شد:صیانت و حفاظت از بناهای تاریخی و فرهنگی در کشور مورد توجه سازمان میراث‌فرهنگی است.
 
این مقام مسئول در پایان از استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از احیا و مرمت بناهای تاریخی در کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه در این خصوص سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به حفظ و احیای بناهای تاریخی علاقه‌مند هستند و حضور پررنگی در این عرصه دارند.
 
لازم به ذکر است : در این بازدید فاطمه کرباسی مدیرکل حوزه ریاست ، سید محمد رضا سید حسینی معاون امور عمرانی استانداری یزد ، فاطمه دانش‌یزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان ، محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز ، بافق ، بهاباد ، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی، سید محمد رستگاری فرماندار مهریز و جمعی از مسئولان محلی احمدی‌پور را همراهی نمودند.