اولين جلسه ستاد نماز جمعه مهريز در سال 90 با حضور فرماندار اين شهرستان تشكيل شد

به گزارش روابط عمومي فرمانداري مهريز،مهدي كياني مقدم فرماندار مهريز در ابتداي صحبت هاي خود ضمن عرض تسليت شهادت حضرت زهرا سلام الله عليها و گراميداشت پنجم ارديبهشت سالروز شكست مفتضحانه آمريكا در صحراي طبس از زحمات و تلاش هاي اعضاي ستاد نماز جمعه شهرستان قدرداني كرد.
كياني مقدم با اشاره به اهميت و نقش نماز در اسلام،‌اقامه نماز را فلسفه حكومت اسلامي دانست و گفت: فلسفه وجودي ما نيز اين است كه تلاش كنيم فرائض الهي و ديني در جامعه اقامه شود كه در راس آن فرائض نماز است و نماز جمعه نيز در اسلام جايگاه خاص خود را دارد.
وي در توصيه اي به مسئولين شهرستان گفت: تمامي دستگاه ها مي بايست چون گذشته سعي كنند  حركت خود را بر اساس نماز و ارزش هاي اسلام جهت دهي كنند.
فرماندار مهريز از ساير مديران شهرستان به خاطر پخش آواي ملكوتي اذان در ادارات و دستگاه هاي اجرايي قدرداني كرد.
وي گفت: براي حضور مشتاقانه آحاد جامعه در نماز عبادي سياسي جمعه مي بايست از فرهنگ سازي،‌ هنر ترغيب و تشويق به نحو شايست استفاده شود.
كياني مقدم به نقش و حضور آگاهانه روحانيت در جامعه اشاره و به برگزاري جلسات مستمر روحانيت شهرستان با امام جمعه را خواستار شد.
فرماندار مهريز همچنين از مسئولين ادارات و دستگاه هاي اجرايي خواست تا رابطي را بري عضويت در ستاد نماز جمعه شهرستان معرفي تا تمامي ادارات و نهادهاي دولتي در كمك به برگزاري نماز عبادي سياسي جمعه مشاركت داشته باشند.
استفاده از جوانان و مشاركت آنان در فعاليت هاي ستاد نماز جمعه كه مي تواند نقش پر رنگي را در اجراي فعاليت هاي ستاد داشته باشند از ديگر پيشنهادات فرماندار در اين جلسه بود.
در پايان نيز اعضا به ارائه پيشنهادات و نظرات خود براي هر چه با شكوه تر برگزار شدن نماز جمعه پرداختند.
كسب رضايت مردم در امر اياب و ذهاب، برگزاري برنامه هاي تشويقي ادارات در حاشيه نماز جمعه، فرهنگ سازي و برنامه ريزي جهت حضور خودجوش دانش آموزان مدارس و هماهنگ كردن برنامه ها و مراسم ادارات در راستاي ساعت برگزاري نماز جمعه از جمله پيشنهادات اعضا بود.