مدیر عامل شرکت گاز استان یزد انتشار گاز مونو اکسید کربن را مهمترین عامل ایجاد حوادث ناشی از گاز طبیعی در استان طی سال گذشته دانست.

منوچهر فلاح با اعلام این خبر افزود: 86 درصد از مرگ و میرهای ناشی از حوادث گاز طبیعی در استان یزد مربوط به انتشار گاز منواکسید کربن و نقص دودکشها بوده است و از مجموع 18 مورد حادثه رخ داده، 4 مورد مربوط به حوادث ناشی از گاز مونو اکسید کربن بوده که منجر به 6 مورد فوتی گردیده و 14 مورد مربوط به حوادث ناشی از آتش سوزی است که یک مورد فوتی در پی داشته است.

وی در ادامه استفاده از دودکش ها و وسایل گازسوز غیر استاندارد، مسدود بودن مجاری دودکش، نداشتن کلاهک H و عدم تهویه مناسب را از جمله دلایل حوادث ناشی از گاز مونو اکسید کربن دانست و همچنین افزود: نواقص وسایل گازسوز، استفاده از وسیله غیر استاندارد، نشت گاز  از شیر مصرف، سیستم لوله کشی و شیلنگ گاز نیز می تواند منجر به حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار گردد.

مدیر عامل شرکت گاز استان یزد در پایان بر رعایت نکات ایمنی از جمله استفاده از لوازم گازسوز استاندارد و نصب صحیح آنها، اطمینان از باز بودن مسیر دودکش ها، استفاده از کلاهکH ، عدم استفاده از لوله های آکاردئونی (خرطومی)، استفاده از بست فلزی و شیلنگ استاندارد تأکید نمود و اظهار امیدواری کرد با رعایت این نکات، انشاء ا... زمستانی بدون حادثه را طی نماییم.