اموزش کارگران ساختمانی هدف اصلی مرکز فنی وحرفه ای شهرستان مهریز

اموزش کارگران ساختمانی هدف اصلی مرکز  فنی وحرفه ای شهرستان مهریز

 

ابولقاسم هاشمی  مدیر مرکز اموزش فنی وحرفه ای شهرستان مهریز طی گزارشی  اظهار داشت :اموزش در مراکز فنی وحرفه ای بر دوبخش پایه وپیشرفته استوار است که ملاک گزینش هر بخش از این اموزش ها مدرک تحصیلی منطبق  با ان بخش است.

وی افزود :مراکز اموزش  فنی وحرفه ای در حاشیه این دوبخش از اموزش که فعالیت های اصلی است .خدماتی دیگر همچون طرخ بزرگ شناسایی واموزش کارگران و فعالان صنعت ساختمان را اجرای کرده است که با جرئت میتوان  این طرح را بزرگترین برنامه اموزشی در استان  وشهرستان مهریز در سالهای اخیر معرفی کرد.

هاشمی خاطر نشان کرد :طرح آموزشی وشناسای کارگزان بخش ساختمان در 16 رشته از طریق بخش خصوصی و با نظارت مستقیم  فنی وحرفه ای شهرستان مهریز اجرا میشود وهدف از اجرای این طرح جایگزینی دیدگاه نوین  ساختمان سازی  به جای دیدگاه  سنتی آن است  که هم اکنون در کشور ما اجرای شده است.

هاشمی در ادامه گفت :در راستای اجرای این طرح در این شهرستان بیش از هزارو 800 نفر از کارگران .فعالان وشاغلان این عرصه  شناسای وساماندهی شده اند که از این تعداد بیش از 600 نفر آموزش های تئوری و عملی را فرا گرفته اند و موفق به دریافت گواهینامه شده اند.

رئیس فنی وحرفه ای شهرستان مهریزتصریح کرد :در اینده نزدیک محدودیت های قابل توجهی برای شرکت های ساختمان سازی که کارگران انها فاقذ گواهینامه مهارت فنی استفاده میکنند .درکل استان و شهرستان اجرا میشود

وی در ادامه از ساماندهی تمام کارگزان و استاد کاران  بخش ساختمان تا پایان سال جاری خبر داد  وگفت مهمترین نتیجه  این ساماندهی  تشکیل بانک اطلاعات از فعالان این صنعت است.