امام جمعه موقت مهریز: انتخاب فرد اصلح بر ملت واجب است

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مهریز، حجت‌الاسلام شیخ صادق دهقان در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان مهریز ضمن دعوت از حضور گسترده مردم در دومین مرحله از انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: زبده‌ها، نخبگان، علماء و بسیجیان شهر باید دور هم جمع شده و هم‌فکری کنند تا کسی وارد مجلس شود که به درد و مشکلات مردم برسد، باید عزم را جزم کنیم و وارد صحنه‌ای جدید شویم.
وی با اشاره به اینکه دشمن می‌خواهد این انتخابات کم‌رنگ برگزار شود، یادآور شد: ملت ایران بسیار هوشیار و موقع‌شناس است و به طور قطع امروز بار دیگر توطئه‌های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد و وفاداری خود را به نظام به نمایش خواهد گذاشت.
خطیب موقت جمعه مهریز با تأکید بر ولایت‌مداری به بیان حدیثی از امام محمدباقر(ع) پرداخت و گفت: اسلام بر پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت استوار است و در این پنج پایه هیچ کدام به اندازه ولایت به آن سفارش نشده است.
وی افزود: ملت ما طی 33 ساله گذشته با حضور در عرصه‌های مختلف و انتخابات مختلف برگزار شده، وفاداری و عشق و ایمان خود را به راه امام و شهیدان هم‌چنین ولایت‌فقیه نشان دادند و هم‌چنان نیز به سخنان رهبر معظم انقلاب لبیک می‌گویند.
وی ضمن قدردانی از گرامیداشت ایام فاطمیه توسط مردم مهریز و برپایی مراسم عزاداری و سوگواری در شأن و شایسته این بانوی بزرگوار عنوان کرد: اگر جریان شهادت بی‌بی دو عالم آن هم 95 روز پس از رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاد، علت این بود که مسلمانان درس غدیر را خوب فرا نگرفته بودند و آن را فراموش کرده بودند.
وی افزود: اگر مردم آن زمان بصیرت داشتند و رهنمودهای پیامبر زمان خود را لبیک گفته بودند این جریان‌ها پیش نمی‌آمد.
وی به بیان ویژگی‌های فیلسوف شرق آیت‌الله مطهری پرداخت و بیان کرد: خوشا به حال معلمان و فرهنگیان که روز شهادت این مرد بزرگ را به نام روز معلم نام‌گذاری کردند به همین دلیل همان‌طور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند «نگذارید با دسیسه‌های دشمن کتاب‌های شهید مطهری فراموش شود» ما مدیون آموزش و پرورش هستیم، آنها می‌توانند پروفسور حسابی، شهید چمران و افرادی چون شهید مصطفی احمدی‌روشن را پرورش دهند.
وی با تأکید بر اینکه کتب شهید مطهری باید مبنای فکری جوانان امروز ما باشد افزود: کتاب‌های شهید مرتضی مطهری را باید به عنوان هدیه در مجالس و مراسم خود زنده نگاه داریم.
وی تمام کتب و آثار شهید مطهری را مرجع ارزنده‌ای برای تقویت باورهای دینی دانست و گفت: شهید مطهری حقیقتاً معلمی بود که دانش، ایمان و عمل را با هم داشت و از این‌رو ایشان بهترین الگو برای استادان، معلمان و مربیان جامعه ما هستند.
دهقان هم‌چنین با تبریک هفته کارگر خاطرنشان کرد: با توجه به نقش کارگران در رشد اقتصاد و پیشرفت جامعه، احقاق حقوق و دفاع از آنان از مهم‌ترین وظایف مسئولان است.