امام جمعه مهریز: نماد و الگوی مقاومت و ایثار، شهید فهمیده است و دانش‌آموزان شهید ما به الگویی برای نوجوانان دیگر کشورها از جمله فلسطین و لبنان در عرصه مقاومت تبدیل شده‌اند

حجت السلام علی برهان امام جمعه شهرستان مهریزدر مراسم راهپیمایی روز 13 آبان در شهرستان مهریز در حضور گسترده دانش اموزان . مردم و جمعی از مسئولین این شهرستان ضمن گرامیداشت یاد 4 هزار شهید معلم و 36 هزار شهید دانش‌آموزکشور، اظهار داشت: ریشه بسیج دانش‌آموزی در ایثار و فداکاری دانش‌آموزان در هشت سال دفاع مقدس است.

 وی  گفت:سيزدهم آبان سالگرد سه رويداد مهم در تاريخ ايران است تبعيد امام خميني به تركيه در 13 آبان 1343، كشتار دانش‌آموزان در 13 آبان 1357 در دانشگاه تهران و تسخير سفارت امريكا در 13 آبان 1358، سه رويداد متفاوت بودند، ولي هر يك در شكل دادن به حركت انقلاب اسلامي نقش خاصي ايفا كردند.

امام جمعه مهریز گفت: هويت هر سه رخداد، مبارزه با استكبار و عوامل آن است و به همين دليل اين روز روز ملي مبارزه با استكبار ناميده مي‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: روز 13 آبان در تاريخ انقلاب اسلامي از جمله روزهايي است که در کشور ما درخشندگي خاصي دارد چرا که حکمت الهي اين روز را مقارن با پديد آمدن سه جريان مقدس و سرنوشت ساز در سه مقطع زماني جدا از هم قرار داد که هر يک نقطه عطفي در تاريخ حرکت توفنده انقلاب اسلامي بود.

هر يک از اين سه حادث مهم، برگ زريني در تاريخ انقلاب اسلامي است اما حادثه تسخير لانه جاسوسي آمريکا بدون شک غرور انگيزترين حرکتي بوده که توسط دانشجويان پيرو خط امام (ره)، براي تحقير دشمن يعني شيطان بزرگ به آن يورش بردند و به فرموده امام راحل انقلابي بزرگ تر از انقلاب اول را به وجود آوردند

وی افزود: نماد و الگوی مقاومت و ایثار، شهید فهمیده است و دانش‌آموزان شهید ما به الگویی برای نوجوانان دیگر کشورها از جمله فلسطین و لبنان در عرصه مقاومت تبدیل شده‌اند.